صالح‌آبادی در نشست مطبوعاتی خود نیز به جلسه مشترک با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرده  و گفته در دیدار با دکتر پورابراهیمی‌ پیشنهادهایی در خصوص افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات ارائه شد که پیش‌بینی می‌شود با عملیاتی شدن ساز و کار پیشنهاد شده، حداقل یک میلیارد دلار به بنیه مالی بانک توسعه صادرات اضافه خواهد شد. مدیرعامل بانک توسعه صادرات اظهار کرده با اجرای پیشنهاد یادشده با یک حکم قانونی، بدون تزریق پول جدید، از محل منابعی که در حال حاضر در اختیار بانک قرار دارد، سرمایه بانک افزایش خواهد یافت. تفکیک مقررات حاکم بر بانک‌های تجاری و تخصصی از دیگر مطالباتی است که بانک توسعه صادرات از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دارد، وی در این باره گفته که مقررات و ساختار بانک‌های توسعه‌ای بنا بر ماموریتی که دارند با بانک‌های تجاری متفاوت است و یکسان بودن این مقررات مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند که امیدواریم برای رفع این چالش پیشنهاد تفکیک مقررات مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه با ذکر این نکته که بانک توسعه صادرات هیچ‌گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته، گفته که صورت‌های مالی بانک در شرایط مطلوب قرار داشته و در بازار بین بانکی عملکرد خوبی از خود نشان داده‌ایم به طوری‌که عمدتا بانکی سپرده‌گذار بوده است تا سپرده‌پذیر. صالح‌آبادی در خصوص اموال مازاد بانک تاکید کرد: اموال مازاد چندانی در بانک توسعه صادرات نداریم و از این منظر بین سیستم بانکی در وضعیت مناسبی به سر می‌بریم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات همچنین از تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صادراتی، ارائه تسهیلات با میانگین نرخ سود ۵/ ۱۴-۱۴ درصد از محل منابع بانک و منابع صندوق توسعه ملی، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی با نرخ سود ۱۲ درصد برای سرمایه در گردش و طرح خبر داده و  افزود: مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صادرات دانش بنیان در نظر گرفته شده که به دنبال توافق انجام شده با صندوق نوآوری و شکوفایی و تخفیف ۳۰ درصدی در نرخ کارمزد ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان، تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصدی، به شرکت‌هایی که دانش‌بنیان بودنشان از سوی معاونت علمی‌ریاست جمهوری محرز شود، پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد: طبق توافق با بانک مرکزی هر گونه ارز صادراتی به صورت اسکناس بدون محدودیت توسط شرکت صرافی توسعه صادرات، خریداری و همان روز معادل ریالی آن پرداخت می‌شود؛ صرافی توسعه صادرات در راستای تسهیل مبادلات ارزی صادرکنندگان، حوالجات ارزی را با نرخ نیما و اسکناس را به نرخ سنا بدون محدودیت در حداقل زمان ممکن خریداری می‌کند. لازم به ذکر است صرافی توسعه صادرات این توانمندی را دارد تا ارز صادرکنندگان را از هر مبدایی به هر مقصدی جابه‌جا کند و در این زمینه سقفی در نظر گرفته نشده است. وی در ادامه یادآور شد: به رغم اینکه عمده تسهیلات بانک ارزی بوده است و با توجه به نوسانات نرخ ارز، نسبت معوقات بانک توسعه صادرات ۱۱ درصد است که رقم مناسبی محسوب می‌شود. وی از دیگر برنامه‌های اساسی بانک توسعه صادرات ایران را صدور اوراق گام اعلام کرده و گفت:  اخذ مجوز صدور ۱۵ هزار میلیارد ریال اوراق گام از بانک مرکزی و ده‌ها برنامه دیگر برای حمایت صادرات کشور در دستور کار بانک توسعه صادرات ایران است. همچنین به گفته صالح‌آبادی تسهیلات اعطایی در سال ۹۷، بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد ریال بوده که در سال ۹۸ به ۸۴ هزار میلیارد ریال رسیده که رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد؛ در حوزه دانش‌بنیان نیز بانک توسعه صادرات در سال ۹۷، معادل ۱۵۱۴ میلیارد ریال پرداخت کرده است که در سال ۹۸، به رقم ۱۸۵۱ میلیارد ریال رسیده که نشان از رشد ۲۲ درصدی دارد. این بانک  طی یک سال گذشته بالغ بر ۷/ ۲ میلیارد دلار، پروژه‌های مهم صادراتی کشور را تامین مالی کرده که عمده آنها در ۶ ماه اخیر به بهره برداری رسیده است و حدود ۲/ ۱ میلیارد دلار نیز پروژه در دست اجرا دارد.