به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد»، بااین‌حال، جیم هکت، مدیرعامل فورد موتور در نامه‌ای خطاب به کارکنان خود اعلام کرده است که تصور نمی‌کند کمک وسایل نقلیه شرکت فورد به پلیس برای انجام‌وظیفه امری مناقشه‌برانگیز باشد و فورد این کار را ادامه می‌دهد.

این بحث‌های داخلی که وجود آن را فورد برای نشریه «ورج» تایید کرده است در حالی مطرح می‌شود که ایالات ‌متحده شاهد جنبش‌های ملی در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس است که در ماه مه موجب کشته شدن جورج فلوید سیاه‌پوست شد.

فورد با اختلاف، بزرگ‌ترین خودروساز تامین‌کننده وسایل نقلیه برای مراجع اجرای قانون در آمریکا است و دوسوم از کل این بازار را به خود اختصاص داده است. اگرچه این بازار منبع بزرگی برای درآمد سالانه شرکت فورد محسوب نمی‌شود (حدود ۱۵۶میلیون دلار در سال ۲۰۱۹)، فورد همواره توانسته است از این امتیاز برای آزمودن فناوری‌های جدید خودروهای خود مثل فناوری هیبریدی و برقی، از این ناوگان استفاده کند.

با این‌حال اعتراضات سراسری در ایالات ‌متحده علیه نژادپرستی موجب شده است تا برخی از کارکنان شرکت فورد نسبت به همکاری شرکت خود با پلیس دچار تردید شوند. اکنون بخشی از کارکنان که شامل کارکنان سیاه‌پوست نیز می‌شوند نامه‌ای را به امضا رسانده‌‌اند و در آن از مقامات این خودروسازی خواسته‌اند تا روند ساخت تولید و فروش خودروهای سفارشی پلیس را متوقف کند. اگرچه هنوز تعداد دقیق افرادی که این نامه را امضا کرده‌اند مشخص نیست، اما در این نامه خواسته‌اند فورد تا ۱۵ ژولای اقدامی در این‌ باره انجام دهد. در این نامه پیشنهاد شده است تا از منابع فورد به‌جای پلیس، در سازمان‌های حفظ ایمنی عمومی یا ستادهای مقابله با بحران‌ها استفاده شود.

در این نامه تصریح‌ شده است که «نمی‌توان علیه نژادپرستی سیستماتیک و ریشه‌دار صحبت کرد و دقیقا مشغول به تجهیز و حمایت همان سیستمی بود که پیشگام اقدامات خشونت‌آمیز و نژادپرستانه است.»