احداث 7700 مایل خط انتقال گاز طبیعی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل «دنیای اقتصاد» به نقل از بیزینس وایر، وارن بافت، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره میلیاردر شرکت برکشایر هیث‌ا‌وی که به «نابغه شهر اوماها» مشهور است، گفت: من تام‌فارل را به خاطر رهبری استثنایی در صنعت انرژی و همچنین درشرکت انرژی دومینیون تحسین می‌کنم. بسیار مفتخریم که کسب‌وکار انرژی خود را که از قبل قوی بود با افزودن سبد بزرگی از دارایی‌های گاز طبیعی قوی‌تر کردیم.

به عنوان بخشی از معامله، شرکت انرژی برکشایر هیث‌اوی صاحب ۱۰۰ درصد از خطوط انتقال شرکت انرژی دومینیون شامل خط لوله «کواستار» و خط انتقال گاز کارولینا خواهد شد

و ۵۰ درصد از سیستم انتقال گاز «ایروکوییزا» به تملک این شرکت در خواهد آمد. این توافق‌نامه، خط لوله کاوست آتلانتیک را شامل نمی‌شود. علاوه بر این، شرکت انرژی برکشایر هیث‌اوی مالکیت ۲۵ درصد ازکوو‌پوینت ال‌ان‌جی که یک مرکز صادرات، واردات و ذخیره‌سازی ال‌ان‌جی در مریلند است را نیز به دست می‌آورد. ترمینال صادراتی کووپوینت، یکی از تنها ۶ مرکز صادرات ال‌ان‌جی در ایالات متحده است.

بیل فه‌رمان، رئیس و مدیرعامل شرکت انرژی برکشایر هیث‌اوی گفت: «کسب‌وکار مهم انتقال و ذخیره‌سازی گاز طبیعی به شیوه‌ای کاملا عالی اداره و مدیریت شده است. داشن چنین سبدی متشکل از دارایی‌های گاز طبیعی، ردپای شرکت ما را در چند ایالت شرقی و غربی ایالات متحده و همچنین در سطح جهان، به‌طور قابل ملاحظه‌ای گسترش می‌دهد و باعث افزایش دسترسی شرکت انرژی برکشایر هیث‌اوی به بازارهای متفاوت می‌شود.» شرکت‌ انرژی برکشایر هیث‌ا‌وی، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ برکشایر هیث‌ا‌وی است. در حال حاضر سبد دارایی‌های این شرکت بالغ بر ۸/ ۱۰۰ میلیارد دلار است. شرکت انرژی برکشایر هیث‌اوی خدمات خود را با هزینه کم، ایمن و مطمئن به بیش از ۱۲ میلیون مشتری برق و گاز طبیعی و مصرف‌کنندگان نهایی در سراسر جهان ارائه می‌کند. انتظار می‌رود این معامله که منوط به مصوبات نظارتی است، پس از انجام آنها در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی منعقد شود.