رشد ۷ درصدی تولید فولاد خام

براساس آمار اعلام‌شده، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹، درکل سه میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۸۳ تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۲۷۱ تن)، ۷ درصد رشد نشان می‌دهد. میزان تولید محصولات فولادی شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو نیز در ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹، در مجموع ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار تن بود، این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تن بود که کاهش ناچیزی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

 افزایش ۲۲/ ۰ درصدی تولید کنسانتره مس

شرکت ملی صنایع مس (تابعه ایمیدرو)، از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹، در مجموع ۶۸ هزار و ۹۸۷ تن کاتد مس و ۲۹۴ هزار و ۶۲۳ تن کنسانتره مس تولید کرد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۶۹ هزار و ۹۹ تن کاتد مس و ۲۹۳ هزار و ۹۶۰ تن کنسانتره مس)، به‌ترتیب ۱۶/ ۰ درصد کاهش و ۲۲/ ۰ درصد افزایش یافت.

 افزایش ۳۴ درصدی تولید شمش آلومینیوم

شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو، در ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹، در مجموع ۵۸ هزار و ۲۸۱ تن شمش آلومینیوم تولید کردند که در مقایسه با آمار مدت‌مشابه سال گذشته (۴۳ هزار و ۴۰۹ تن)، ۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین شرکت آلومینای ایران در این مدت، ۶۰ هزار و ۹۵۵ تن پودرآلومینا تولید کرد که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۵۹ هزار و ۸۴۹ تن)، ۲ درصد رشد نشان می‌دهد.