در عین حال برای تامین سنگ‌آهن این واحد صنعتی معدنی سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده از این رو یکی از دغدغه‌های مسوولان این شرکت تامین مواد اولیه موردنیاز است و این موضوع تا جایی پیش رفته که حجم تولید شرکت را تحت‌شعاع قرار داده است. شرکتی که می‌تواند ۲/ ۳ میلیون تن تولید داشته باشد در سال گذشته ۴/ ۲ میلیون تن تولید داشته است. در همین راستا با ورود علی‌احمدیان، رئیس جدید هیات مدیره این شرکت جلسات مختلفی برای مذاکره در راستای تامین سنگ‌آهن این شرکت ترتیب داد و نشستی نیز با سرپرست وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت داشتند. پس از ارائه گزارش مدیر عامل این شرکت مقرر شد تا کارگروه مشترک وزارت صمت و ذوب‌آهن با هدف رفع موانع تولید و رسیدن این مجتمع عظیم صنعتی به ظرفیت اسمی تشکیل شود که قطعا آثار مثبت آن در چشم‌انداز ذوب‌آهن اصفهان نمایان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، حسین مدرس خیابانی در این نشست پس از استماع گزارش منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان اقدامات صورت‌‌گرفته در این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان نماد صنعت فولاد کشور را ارزشمند دانست. سرپرست وزارت صمت با اشاره به سال جهش تولید و الزام رفع موانع تولید در کشور، بر تامین سنگ‌آهن موردنیاز این مجتمع عظیم صنعتی تاکید کرد و گفت: تولید محصول استراتژیک ریل که آرزوی دیرینه ایرانیان بود به یُمن سختکوشی این قشر توانمند به منصه ظهور رسید و کشور از واردات ریل بی‌نیاز شد، وزارتخانه نیز از این افتخار ملی حمایت کامل دارد و تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا در شرایط تحریم، جهاد است.

مدرس خیابانی، توان صادراتی ذوب‌آهن اصفهان که ۵۰درصد تولید خود را صادر می‌کند بسیار ارزنده دانست و از معاونت معادن و صنایع معدنی خواست با توجه به این پتانسیل خوب که در صنایع معدنی در امر صادرات وجود دارد با عنایت به نیاز ارزی کشور و با هدف تامین نیاز درون گروهی  G۱۵  توسعه صادرات را با این رویکرد دراولویت قرار دهد. 

داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت نیز از اقدامات ذوب‌آهن اصفهان که در راستای منطقی‌سازی قیمت‌های بازار پیشگام شد و همراهی موثری با این وزارت در جهت تنظیم بازار کرد، قدردانی کرد .

وی همچنین با اشاره به اینکه ذوب‌آهن اصفهان حامی معادن زغال سنگ است و اشتغال در این معادن را حفظ کرده است، گفت: این شرکت با تمام این تاثیرات مثبت در بخش معدن و صنعت کشور همچنان با مشکلاتی مواجه است و از جمله اینکه به دلیل شیوه تولید، از یارانه انرژی بهره‌مند نیست. بنابراین، حمایت از ذوب‌آهن اصفهان که تاثیر چشمگیری در اشتغال‌زایی دارد، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است .

همچنین  مدیرعامل ذوب‌آهن ضمن قدردانی از سرپرست وزارت صمت که به همراه معاونان خود، رسیدگی به مشکلات ذوب‌آهن را از جمله برنامه‌های کاری خود قرار داده‌اند‌،  گزارش کاملی از عملکرد این شرکت ارائه داد و در ادامه چالش‌های این شرکت در راستای تحقق جهش تولید را یادآور شد .منصور یزدی‌زاده  اصفهان گفت: تامین نیاز ارزی کشور از مسیر صادرات محصولات دارای ارزش افزوده بالا امکان‌پذیر می‌شود، در این راستا ذوب‌آهن اصفهان که محصولاتی با کیفیت جهانی تولید می‌کند، موفق شده نیمی از تولید خود را حتی به کشورهای اروپایی صادر کند. علی احمدیان، رئیس هیات‌مدیره ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: این مجتمع عظیم صنعتی که مادر صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود، در امر اشتغال‌زایی و تامین نیاز کشور به محصولات استراتژیکی همچون ریل بسیار موفق عمل کرده است، بنابراین حمایت از این واحد صنعتی بسیار ضروری و تعیین‌کننده است.