هدف‌گذاری بنز برای تولید خودروهای الکتریکی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از «کارباز»، در گذشته تمرکز خودروسازها بر طراحی ظاهری بود اما اکنون این تمرکز بر بسیاری از استراتژی‌های آنها برای تکامل و پیش‌بردن استفاده از الکتریسیته قرار گرفته است.

درحالی که اکثر خودروسازها میلیون‌ها دلار برای تحقیق و توسعه وسایل نقلیه جدید برقی هزینه می‌کنند، اما برخی از آنها برنامه‌های دیگری را دنبال می‌کنند. به‌عنوان مثال مک‌لارن به‌جای اینکه منابع خود را صرف خودروهای الکتریکی کند، در عوض گزینه سوخت ترکیبی را انتخاب کرده تا موتورهای احتراقی را حفظ کند. رئیس تحقیق و توسعه شرکت مرسدس بنز افزود: اگر انرژی پاک بیشتری در دسترس باشد، به احتمال قوی صنعت هوانوردی از نخستین مشتری‌ها خواهد بود. پیشرفت فناوری سبز حتی اگر مقرون به صرفه هم نباشد، بدون شک تاثیرات مثبتی بر محیط‌زیست خواهد داشت. 

خرید خودرویی که دارای یک ستاره سه‌وجهی در «پوزه خود» است هرگز اقتصادی نبوده، اما این خودروساز آلمانی برای احیای خود میلیون‌ها دلار برای وسیله نقلیه برقی خود هزینه کرده است. خودروهای هیبریدی در مقایسه با محصولات قبلی (موتورهای‌احتراقی) با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند، بنابراین فرض بر این است که خودروهای تمام الکتریکی قیمت بالاتری داشته باشند. گفته می‌شود، تعداد خیلی کمی از مشتری‌های شرکت بنز محدودیت سقف بودجه برای خرید محصولات این خودروساز را داشته باشند، به همین خاطر انتظار نمی‌رود عرضه این خودرو با قیمتی بالاتر، کاهش تقاضا در پی داشته باشد.