حاصل مطالعه، تحقیق و توسعه، تولید و همچنین سرمایه‌گذاری در صنایع پلیمری در این سال‌ها، ایجاد و آغاز به کار ۳۸ واحد تولیدی در صنایع واسطه‌ای و پایین‌دستی، از جمله تاسیسات ساختمانی و تاسیسات برودتی و حرارتی با توجیه فنی و اقتصادی مناسب و راه‌اندازی و تجهیز هفت مرکز تحقیقاتی دیگر شامل انرژی، متالورژی، ساختمان، شیمی، مکانیک، معدن و کشاورزی است. نتیجه بررسی‌های مراکز تحقیقاتی و فعالیت کارخانه‌ها، تولید و عرضه بیش از ۲۰ نوع محصول به بازار است، محصولاتی که گواهینامه‌ها و استانداردهای ملی و بین‌المللی لازم را دریافت کرده و این فرصت را برای گیتی‌پسند فراهم آورده‌اند تا با محصولات مشابه در بازارهای داخلی و خارجی رقابت کند.

ناصر جنتی، مدیر عامل گروه صنایع گیتی‌پسند به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: محصولات گیتی‌پسند به دو صنعت ساختمان و شهرسازی و همچنین پلیمری و شیمیایی تقسیم می‌شود. در بخش ساختمان و تاسیسات تولید‌کننده انواع محصولات در بخش تجهیزات آب و فاضلاب مثل انواع لوله و اتصالات، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مثل چیلر، فن کویل، رادیاتور و پکیج، ملزومات ساختمانی مانند درب، گچ برگ و فوم، لوازم بهداشتی ساختمانی همچون فلاش تانک و شیرآلات بهداشتی و تجهیزات برق و الکترونیک هستیم. در بخش پلیمری و شیمیایی نیز این شرکت تولیدکننده انواع چسب گرماذوب، مستربچ، کامپاند، انواع رزین و وکس است. در مجموع بیش از یک هزار نوع محصول تولید کرده و روانه بازار می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال‌زایی قابل توجه این شرکت می‌افزاید: یکی از اهداف تاسیس گیتی‌پسند اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم بوده است. امروز خوشبختانه در این گروه صنعتی ۳ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند که در کنار آن باید به شبکه توزیع و فروش نیز اشاره کنیم که رقم قابل توجهی خواهد بود.

جنتی با بیان اینکه تحقیق و توسعه در شرکت گیتی‌پسند همواره مورد توجه قرار می‌گیرد، خاطرنشان می‌کند: پیش از آغاز به کار واحدهای تولیدی گیتی‌پسند، مراکز تحقیقاتی راه‌اندازی کردیم که نشان از اهمیت این واحد در مجموعه ما دارد. بر همین اساس همواره بخش تحقیق و توسعه مبنای ما برای تولید محصول جدید یا افزایش کیفیت محصولات قبلی خواهد بود. مراکز تحقیقاتی این شرکت از متخصصان شاخصی بهره می‌گیرند که تا به امروز نیز کمک قابل توجهی به تولید محصولات جدید و ارتقای کیفیت محصولات داشته‌اند.

مدیر عامل گیتی‌پسند می‌گوید: در حال حاضر مجموعه گیتی‌پسند اصفهان با تنوع محصولات بالایی که دارد توانسته با اعطای نمایندگی و عاملیت فروش به بازار کشورهایی همچون افغانستان، عراق (بخش اقلیم و مرکزی)، سوریه، روسیه، اوکراین، عمان، قطر، گرجستان و کشور‌های آفریقایی کنیا، تانزانیا و ساحل عاج ورود کند و تولیدات خود را به عنوان نمونه‌ای از باکیفیت‌ترین محصولات ساخت ایران معرفی کند.

وی در پایان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید ادامه می‌دهد: چند سالی است که مقام معظم رهبری بر اهمیت تولید تاکید فراوانی داشته‌اند و ما نیز یکی از شرایط برون‌رفت از وضعیت کنونی اقتصاد ایران را رونق تولید می‌دانیم. امیدواریم در سالی که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است، دست‌اندرکاران اقتصاد ایران در این زمینه نگاه ویژه‌تری نسبت به تولید داشته باشند و تولیدکننده را جدا از دولت ندانند. قطعا رونق تولید به رونق اشتغال، افزایش درآمد ناخالص ملی و رشد اقتصادی کشور منجر می‌شود و انتظار می‌رود مسوولان نسبت به تولید نگاه ویژه‌تری داشته باشند.