شرکت کان‌آذین با هدف ارائه خدماتی همچون مهندسی و مشاوره در زمینه زمین‌شناسی، اکتشاف موادمعدنی، طراحی معدن، مطالعات فنی و اقتصادی پروژه‌های صنعتی و معدنی، فناوری و تجهیزات صنایع معدنی و فلزات اساسی و نظارت بر اجرای پروژه‌های صنعتی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰آغاز کرده است. در حال حاضر این شرکت علاوه بر ارائه خدمات مهندسی در حوزه فعالیت‌های یادشده، ارائه خدمات به روش طرح و ساخت را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون موفق به اجرای چند پروژه به روش طرح و ساخت نیز شده است. هم‌اکنون این شرکت ۱۰۰ نفر پرسنل دارد که بیشتر در کسوت مهندس هستند که در پروژه‌های مختلف حضور دارند. تقی قربانی، مدیرعامل شرکت کان آذین با اشاره به فعالیت‌های این شرکت عنوان کرد: شرکت کان آذین به بخش‌های دولتی و خصوصی خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. البته با توجه به شرایط کنونی کشور که هم در عبور از بحران بیماری کرونا قرار دارد و هم در تحریم به سر می‌برد، در زمینه ارائه خدمات مهندسی مشکلاتی پیش آمده که رفع این چالش‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.  قربانی در ادامه با اشاره به این موضوع که برگزاری مزایده و مناقصه‌‌ها نیازمند روش‌های جدیدتر است، یادآور شد: اعتقاد دارم نحوه ارائه پروژه‌ها باید تغییر کند، زیرا برگزاری پروژه‌ها به روش‌های قبل مانند برگزاری EPC دیگر جوابگوی شرایط کنونی نیست و نیازمند تغییرات اساسی است. روش EPC برای دوران قبل از تحریم‌ها مناسب بود و اکنون با وجود تحریم‌ها باید به روش‌های جدید روی آورد که جوابگوی شرایط کنونی کشور باشد.  قربانی در ادامه توضیح داد: با وجود تحریم‌ بیشتر پیمانکاران از شرایط برگزاری مناقصه گلایه‌مند هستند. این در حالی است که کارفرماها با روش‌های قبلی نباید مناقصه برگزار کنند و به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی بروند. وی ادامه داد: پیمانکاری که نمی‌تواند خرید خارجی انجام بدهد، در یک مناقصه شرکت می‌کند و همین امر سبب می‌شود که کار خرید آن با مشکل روبه‌رو شود. طبیعی است که عملیات او متوقف می‌شود. زیرا خرید خارجی را نباید به پیمانکاری داد که تجربه خرید خارجی نداشته است. این بخش مختص بازرگانان است.  

در بخش مهندسی نیز وضعیت به همین منوال است. باید امور مهندسی را به دست مهندسان سپرد. تمام این بخش‌ها را باید از هم جدا کرد، سپس برای آن بخش‌هایی که دیگر به خارج وابستگی ندارند، مناقصه EPC برگزار کرد. 

مدیرعامل کان آذین با اشاره به این موضوع که پول کشور در مناقصه‌های EPC  هدر می‌رود، عنوان کرد: شرکت‌های موفق مانند شرکت ملی مس ایران از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند، این شرکت تا زمانی که ماشین‌آلات خود را نخریده باشد. کار خود را در سایت آغاز نمی‌کند. پس از اینکه خرید و وابستگی آنها به خارج به اتمام رسید، عملیات آنها در داخل سایت شروع می‌شود. این‌گونه نیست که کل عملیات اجرایی کار را با 500 نفر آغاز کند، بعد به یکباره کار را متوقف کرده و شوک بزرگی به جامعه کارگری وارد ‌کنند. خود این موضوع، مساله اجتماعی ایجاد می‌کند. قربانی تاکید کرد: به صرف اینکه یک پیمانکار اعلام آمادگی کرد، نباید تمام کار را به وی سپرد، بلکه باید تمام اسباب و وسیله کار دیده شود و پس از آن کار را آغاز کرد.