در حقیقت پنجره‌ها مهم‌ترین عوامل مصرف انرژی در ساختمان‌ها هستند، چرا که بین ۳۰ تا ۴۰درصد از حرارت داخل ساختمان از طریق در و پنجره‌های نامناسب اتلاف می‌شود. در مقایسه با دیوار، عموما دمایی که توسط یک پنجره منتقل می‌شود، بسیار بیشتر است. بنابراین، پنجره سنتی به منزله حفره‌ای در دیوار است و انتقال دما توسط این نوع پنجره حدود ۱۰ برابر یک دیوار بتنی معمولی است. علاوه بر این، فریم‌ها نیز که بخش عمده‌‌ای از پنجره را تشکیل داده‌اند سهم بسزایی در انتقال دما دارند، اما نکته اساسی این است که به شرطی پنجره‌های مذکور می‌توانند در کاهش مصرف انرژی، آلودگی صوتی و ... موثر باشند که تمامی ‌الزامات توسط تولیدکننده‌های در و پنجره رعایت شده باشد.  وحید جلالی‌پور، مدیر عامل پنجره‌ساز صنعت در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: طرح  تعویض پنجره‌های فرسوده می‌تواند بهترین راهکار برای ایجاد بستری مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت در کشور باشد. وی تاکید کرد: به هر جهت در جایی که تولید ساختمان با رکود مواجه است و همچنین سهم بالایی از مصرف و اتلاف انرژی توسط پنجره‌های فرسوده اتفاق می‌افتد، تعویض پنجره‌های فرسوده می‌تواند کمک شایانی در حفظ سرمایه‌های ملی باشد و پتانسیل این کار برای مجموعه ما و دیگر همکاران وجود دارد. 

مدیرعامل پنجره‌ساز صنعت افزود: این صنعت از آنجا که محل استفاده‌ در پوسته خارجی ساختمان دارد، اگر جدی گرفته شود و استانداردهای لازم در آن رعایت شود  و حداقل اگر ۴۰ درصد صرفه‌جویی را برای آن متصور شویم، رقم قابل‌توجهی به کشور کمک کرده‌ایم. اگر دولت از پتانسیل‌هایی که در انجمن در و پنجره نهفته است استفاده کند، می‌تواند بخش قابل‌توجهی از اقتصاد  ملی را ترمیم کند و ما آماده این تعامل و همکاری بوده و هستیم. وی ادامه داد: در خصوص کیفیت تولید تمام محصولات شرکت پنجره‌ساز صنعت در صورتی که خطای استفاده توسط کاربر نداشته باشد، تضمینی معادل عمر ساختمان می‌دهیم، اما  در رابطه با مواد اولیه و ملزومات، اگر چه بهترین و مرغوب‌ترین کالاهای موجود را تهیه می‌کنیم، اما گارانتی آنها را با توجه به اسناد تعهد آوری که شرکت‌های تامین‌کننده به ما می‌دهند، به مشتری ارائه می‌دهیم. به عنوان مثال برای پروفیل ۱۰ سال و برای یراق‌آلات ۵ سال گارانتی در نظر گرفته می‌شود.

وی در مورد کیفیت یراق‌آلات نیز اظهار کرد: یراق‌آلات مورداستفاده ما عمدتا وارداتی است که تقریبا می‌توان گفت ۹۰درصد آن آلمانی است.