این ایستگاه تبادلی به G۳ معروف بوده و یکی از نقاط حائز اهمیت از نظر ترافیکی در شهر تهران است، از این رو راه‌اندازی ایستگاه در این بخش از شهر موضوع مهمی است که شرکت مترو در دستور کار خود قرار داده است. برای ساخت این ایستگاه تبادلی جدید ضروری است تمام مراحل ساخت در حین بهره‌برداری از خط ۳ انجام شود، از این رو این امر یک اقدام سخت و در نوع خود بی‌نظیر است.

یکی از مهم‌ترین موضوعات در مترو تبادل بین خطوط است که باعث می‌شود مترو بتواند نقش شبکه‌ای خود را ایفا کند، اما متاسفانه به دلایل مختلف هنگام احداث خط ۳، ساخت این ایستگاه در دوره‌های گذشته، مغفول مانده است. حذف این ایستگاه عملکرد خطوط ۲ و ۳ متروی تهران را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده بین ۲ ایستگاه میدان منیریه و چهارراه ولیعصر (عج) به فاصله بیش از 5/ 2 کیلومتر، هیچ ایستگاهی وجود نداشته باشد.

در حال حاضر خط ۳ در حال بهره‌برداری بوده و ساخت کامل یک ایستگاه جدید به خصوص سکوها در حین بهره‌برداری از خط، اقدامی ‌مشکل است. حتی پیش‌بینی می‌شد برای ساخت این ایستگاه، شرکت متروی تهران ناچار به تعطیلی بخشی از خط ۳ شود، اما بنا‌بر تصمیمات گرفته شده قرار است تا حین خدمات‌رسانی به مردم در خط ۳، ساخت ایستگاه جدید هم اجرایی شود.

بنابر اعلام مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با توجه به اینکه این خط در حال بهره‌برداری بوده، نقطه احداث ایستگاه جدید با مطالعات گذشته کمی‌متفاوت است و برخی ملاحظات مالی، اقتصادی و ترافیکی برای تملک و راه‌اندازی آن باید مدنظر قرار گیرد. در نتیجه ضروری است مطالعات و طراحی‌های جدیدی برای احداث این ایستگاه انجام شود. پس از انتخاب مشاور طراح و مطالعاتی این پروژه، طراحی و مطالعات ساخت این ایستگاه تا ۶ماه آینده نهایی می‌شود و پس از آن مراحل مناقصه انتخاب پیمانکار اجرایی ایستگاه G3 در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

زمان دقیق ساخت این ایستگاه در مطالعات مشخص می‌شود، اما با توجه به سختی‌هایی که ساخت  ایستگاه G3 دارد، پیش‌بینی می‌شود اتمام عملیات اجرایی آن بیش از 2 سال زمان ببرد. بنابر تاکید مدیر عامل متروی تهران رویکرد شرکت مترو توسعه خطوط به صورت شبکه‌ای است و تلاش می‌شود در توسعه خطوط مترو هیچ ایستگاهی، خصوصا ایستگاه‌های تبادلی حذف نشوند.