به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از بیزینس اینسایدر، اغلب فروشگاه‌های اینگکا در بازار اصلی آن یعنی اروپا و تمامی آنها در آمریکای‌شمالی از ماه مارس تعطیل هستند در حالی که اغلب فروشگاه‌های این گروه در آسیا فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. جسپر برادین، مدیرعامل اینگکا تخمین می‌زند که دوره تعطیلی برای هریک از فروشگاه درنهایت به هشت هفته برسد. او می‌گوید: «این مدت زمانی است که ما باید استقامت کنیم و زنده بمانیم. پیش‌بینی می‌کنیم ۶۰درصد از میزان فروش ما در این مدت کاهش یابد.» او گفت فروش آنلاین در دوران بحران کرونا در مقایسه با سال گذشته به دوبرابر افزایش یافته است که به‌عنوان نوعی ضربه‌گیر در برابر سقوط نرخ فروش عمل کرده است به طوری که اکنون نیمی از کل فروش این گروه از طریق آنلاین انجام می‌شود.

برادین افزود: «نرخ استفاده از تجارت الکترونیک در برخی از کشورها نزدیک به 10 برابر رشد نسبت به پیش از بروز بحران کرونا بوده است. بیشترین میزان استفاده از تجارت الکترونیک در دانمارک رخ داده است و حجم خریدهای آنلاین به صورتی است که به سطح قبل از کرونا بازگشته است.»

او می‌گوید: قرنطینه‌ها و دیگر اقدامات دولت‌ها که موجب ماندن مردم در منازل خود شده است با رشد فروش مبلمان اداری، سبد‌های لباسشویی و لوازم آشپزخانه همراه شده است. در سوئد نیز فروش تمامی لوازم آشپزخانه با رشد همراه بوده است.

برادین همچنین معتقد است که با نگاهی به بحران‌های گذشته در می‌یابیم که نرخ تولد پس از هر دوره بحرانی در جهان روبه رشد بوده است. از این رو ما پیش‌بینی می‌‌کنیم که در هفت تا هشت ماه آینده نیز با رشد نرخ تولد مواجه شویم و به این ترتیب خود را برای افزایش تولید و ذخیره سیسمونی نوزاد آماده کرده‌ایم.

او همچنین این نکته را نیز یادآور شده است که تقاضا برای محصولاتی از فروشگاه‌های ایکیا رشد یافته‌اند که در پایین‌ترین طیف قیمتی بوده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که این روند شدت بگیرد، چراکه بحران کرونا موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و بیکاری افراد شده است. برادین از قصد شرکتش برای کاهش قیمت برخی از کالاها در سال پیش‌رو  نیز خبر داد. او می‌گوید: «گرایش و رفتار مصرف‌کنندگان دقیقا مانند دوره بحران مالی سال 2008 است که مردم نقدینگی کمی در اختیار داشتند.»