این شرکت با نام کامل استارشیپ تکنولوژیز که از روبات‌های ۶ چرخه برای تحویل غذا به سبک بدون تماس انسانی و موسوم به «فقط بخور» (Just Eat) استفاده می‌کند، اعلام کرده است که هزینه‌هایش را کاهش خواهد داد و کارکنانش را از آن بخش‌هایی از کسب‌وکارش در آمریکا که دچار رکود شده‌اند، به حوزه‌ها (و شاید کشورهای) دیگر انتقال خواهد داد. بسیاری از شرکت‌های حوزه خدمات تحویل غذا و حتی اپلیکیشن‌های این حوزه در پی گسترش ویروس کرونا، رواج بسیاری یافته‌اند؛ چرا که رستوران‌ها تعطیل شده و بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند، در خانه مانده و خریدهای آنلاین آنها به درب خانه‌شان بیاید.

این‌گونه تصور می‌شد که روبات‌‌های تحویلگر که می‌توانند بدون نیاز به راننده، مسافت‌های طولانی شهری را هم طی کرده و به درب خانه مشتریان برسند، راهی بالقوه برای تامین تقاضای رو به رشد و نگرانی‌ها از انتشار ویروس باشد؛ هر چند چنین روبات‌هایی در محوطه‌های دانشگاهی و در شهرهایی که خیابان‌بندی‌های شطرنجی و مرتب به سبک شهرهای آمریکایی دارند، بهتر عمل می‌کنند. در بریتانیا، روبات‌های شرکت استارشیپ در شهر میلتون کینز فعالیت دارند؛ جایی که این شرکت اقدام به افزایش دوبرابری ناوگان روبات‌ها کرده و برای عقب نیفتادن از تقاضا، میزان خریدهای مجاز هر مشتری را هم محدود کرده است. این شرکت همچنین شروع به افزایش بهای خدمات در زمان‌های پرمشغله کرده است تا بتواند میزان تقاضا را در سطح روز توزیع کند؛ همانند همان مدل قیمت‌گذاری که شرکت‌های تاکسی اینترنتی استفاده می‌کنند. با این حال، بیشتر فعالیت‌های این شرکت، مربوط به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های آمریکا است که در آن اقدام به تحویل سفارش‌ها به درب‌ اتاق‌های خوابگاه می‌کند. از آنجا که بیشتر دانشگاه‌ها تعطیل شده و دانشجویان به خانه‌های خود برگشته‌اند، تنها شمار اندکی از روبات‌ها در آمریکا باقی مانده‌اند. تحویل سفارش‌ها در سیلیکون ولی (Silicon Valley) آمریکا و مراکز تجاری و اداری آن هم به حالت وقفه درآمده است.

یکی از سخنگوهای شرکت استارشیپ بیان کرد: «به تازگی با افزایش چشمگیر تقاضا برای خدمات خود مواجه شده‌ایم. ما به سریع‌ترین حالت ممکن کار می‌کنیم تا خدمات تحویل روباتیک خود را افزایش دهیم و به مردم بیشتری کمک کنیم. سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و سایر شرکت‌هایی هم که محصولاتشان را می‌توانند درب خانه مشتریان بفرستند، با ما تماس گرفته‌اند و خواهان کمک ما در تحویل روباتیک فروششان شده‌اند.» او ادامه داد: «ما قدردان این هستیم که اکنون همگی در دورانی بی‌سابقه زندگی می‌کنیم و باور داریم که می‌توانیم به‌عنوان یک جامعه با یکدیگر همکاری کرده و یاری‌سان هم باشیم. ما همچنین به این موضوع افتخار می‌کنیم که روبات‌های ما بخشی از راه‌حل هستند.»

این سخنگو درباره شرایط شرکت خود هم توضیح داد: «با این حال، استارشیپ هم مانند بسیاری از کسب‌وکارها و صنایع مختلف جهان، از وضعیت موجود آسیب دیده است. ما مجبور هستیم که درصد اندکی از کارکنان خود را از حوزه‌ها و مکان‌هایی که به آنها نیاز نیست (به‌ویژه حوزه‌هایی که کارهای آنها به‌صورت پیمانکاری انجام می‌شود)، کنار بگذاریم. آنها و سایر منابع شرکت به بقیه حوزه‌ها و مکان‌های همجواری انتقال خواهند یافت که مورد نیاز است.» استارشیپ در سال 2014 در لندن تاسیس شده است. موسسان آن دو تن از بنیان‌گذاران اسکایپ با نام‌های آهتی هینلا (Ahti Heinla) و ینوس فریس (Janus Friis) هستند. دفتر مرکزی این شرکت مدتی پس از تاسیس به سانفرانسیسکوی آمریکا انتقال پیدا کرد و توانست 82 میلیون دلار سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها دریافت کند.