نرخ سود تسهیلات طرح ۱۸ درصد و حداقل مدت ماندگاری سپرده برای کسب امتیاز دریافت تسهیلات نیز دو ماه است. حداکثر مدت بازپرداخت ۳۶ ماه و سقف تسهیلات ۲۰ میلیون تومان است، اما اگر سپرده در مدت زمان بیشتری بماند امتیاز حساب محاسبه می‌شود؛ اما رقم بالاتری به تسهیلات تعلق نمی‌گیرد، حق تقدم دریافت تسهیلات در حساب‌های اشخاص حقیقی قابل انتقال به فرد دیگری غیر از صاحب حساب نیست.تسهیلات در شعبه افتتاح‌کننده حساب قابل‌دریافت است. اگر متقاضی قبلا از تسهیلات مرابحه بانک استفاده کرده باشد، باید ابتدا آن را تسویه کند تا بتواند از این طرح بهره‌مند شود.

 همچنین متقاضیانی که از تسهیلات کارت اعتباری سایر بانک‌‌ها استفاده کرده باشند و مجموع تسهیلاتشان از ۵۰ میلیون تومان بیشتر نشده باشد، می‌توانند از این تسهیلات بانک سپه بهره‌مند شوند. تسهیلات در چهار سطح شامل سفید، سبز، آبی و سرمه‌ای تقسیم‌بندی شده‌اند.

در سطح سفید سقف تسهیلات پرداختی ۵ میلیون تومان است که در صورتی که میزان تسهیلات تا ۸۰ درصد میانگین مانده حساب و حداقل مدت ماندگاری دو ماه باشد، حداکثر مدت بازپرداخت ۱۲ ماه است؛ اما اگر ۹۰ درصد میانگین مانده حساب با ماندگاری سه ماه باشد حداکثر مدت بازپرداخت ۱۸ ماه می‌شود. در صورتی که میانگین مانده حساب ۱۰۰ درصد میزان تسهیلات و ماندگاری چهار ماه باشد مدت بازپرداخت به ۲۴ ماه افزایش می‌یابد. این شرایط در مورد سطح سبز با سقف تسهیلاتی ۱۰ میلیون تومان به ترتیب برای تسهیلات ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ درصد میانگین مانده حساب و حداقل مدت ماندگاری به ترتیب دو، سه و چهار ماه، بازپرداخت تسهیلات تا حداکثر مدت ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماه است.

در سطح آبی نیز شرایط سه‌گانه به همین منوال است. به گونه‌ای که سقف تسهیلات ۱۵ میلیون تومان است و با تسهیلات ۸۰ درصد میانگین مانده حساب به مدت ۲ ماه، حداکثر مدت بازپرداخت ۱۸ ماه است که نسبت به دو سطح قبل افزایش مدت دوره دارد. در نوع دوم سطح آبی نیز ۹۰ درصد میانگین مانده حساب محاسبه و حداقل مدت ماندگاری سه ماه است؛ اما بازپرداخت به ۲۴ ماه افزایش می‌یابد.

 در تسهیلات ۱۰۰ درصدی میانگین مانده حساب و مدت ماندگاری چهار ماه،  دوره بازپرداخت ۳۶ ماه می‌شود. در سطح سرمه‌ای، سقف تسهیلات پرداختی ۲۰ میلیون تومان و حداقل مدت ماندگاری چهار ماه و مدت بازپرداخت تا ۳۶ ماه است.