لجبازی اوبر، تحویل غذا به بی‌خانمان‌های آمریکا را دشوار کرد!

اوبر به ساکنان محله تریژر آیلند سان‌فرانسیسکو هشدار داده که دیگر وعده‌های غذایی را به ساکنان کم درآمد این منطقه که به علت شیوع ویروس کرونا در خانه‌های خود گرفتار شده‌اند، تحویل نمی‌دهد. علت این امر تغییر قوانین شهر سان‌فرانسیسکو اعلام شده که بخش زیادی از بار مالی تهیه و طبخ غذا و استفاده از ناوگان تاکسی‌رانی اوبر به این منظور را بر دوش خود این شرکت می‌گذارد.

اوبر می‌گوید تغییرات جدید باعث می‌شود تا این شرکت قادر به پوشش هزینه‌های عملیاتی این کار نباشد. در مقابل مت هانی از مقامات محلی سان‌فرانسیسکو از رویکرد اوبر انتقاد کرده و این شرکت را به لجبازی و انتقام‌گیری متهم کرده است. وی همچنین با ارسال پیامی در توییتر رفتار اوبر را ظالمانه و نفرت‌انگیز توصیف کرده است.

وی در توییتی دیگر افزوده که «فاصله این محله از مرکز سان‌فرانسیسکو تنها ۱۰ دقیقه است. همچنین ترافیکی در این مسیر وجود ندارد و تحویل غذا به مردم کم درآمد این محله برای شرکتی که میلیاردها دلار در سال درآمد دارد، هزینه چندانی در بر ندارد. این کار انتقام‌گیری و کاملا تبعیض‌آمیز است. اوبرا    این کار تو شرم‌آور است.»

اوبر این خدمات را از طریق یکی از زیرمجموعه‌های خود موسوم به اوبر- ایتس ارائه می‌دهد که در زمینه دریافت سفارش‌های آنلاین غذا و تحویل آنها فعال است و فعالیت خود را از سال ۲۰۱۴ در سان‌فرانسیسکو و کالیفرنیا آغاز کرده است. این شرکت در واکنش به اعتراض‌ها از مردم خواسته اعضای مجالس قانون‌گذاری محلی را تشویق به تغییر قوانینی کنند که به ضرر شرکت‌های فناوری است.