نمودار تولید اسلب در فولاد هرمزگان طی سه سال گذشته صعودی بوده به نحوی که در سال ۹۶ با ترسیم نقشه استراتژی و هدف‌گذاری تولید شرکت از یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۴۷ تن  در سال ۹۵ با رشدی ۵/ ۲۳ درصدی به یک میلیون و ۴۰۸ و  ۲۴۴ تن  تختال رسید. همچنین  در   سال ۹۷ با برنامه‌ریزی دقیق در راستای تحقق اهداف استراتژیک شرکت،  رکورد سالانه تولید یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۹۸   تن تختال به ثبت رسید که رشد ۳/ ۲ درصدی نسبت به سال ۹۶ را نشان می‌دهد.

‎به گفته فرزاد ارزانی، مدیر عامل فولاد هرمزگان جنوب، به رغم اینکه  شرایط در سال گذشته بسیار پیچیده‌تر از سال ۹۷ بود  و تحریم‌های آمریکا به‌طور مستقیم  صنعت فولاد را هدف گرفته بود،  اما فولاد هرمزگان با  نقشه راه قراردادن شعار حمایت از تولید ملی و رونق تولید و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با تکیه بر توان داخل، توانست بسیاری از نیازهای خود را تامین کند. بر این اساس این شرکت توانست با تولید یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۱۰۶ تن  تختال در سال ۹۸ رشد ۳/ ۱ درصدی را در تولید تختال نسبت به سال ۹۷ رقم بزند. ‎همچنین طی سال گذشته  فولاد هرمزگان توانست در حوزه تناژ فروش نسبت به سال ۹۷، در بخش صادرات رشد ۴۰ درصدی و در مجموع فروش داخلی و صادراتی به رشد ۱۳ درصدی دست یابد.

‎ظرفیت‌سازی و تولید در قالب سودآوری از برنامه‌های اساسی فولاد هرمزگان جنوب در سال جاری است که با  مدیریت هزینه‌ها و کنترل و پایش مستمر آن میسر است.

فولاد هرمزگان جنوب در نظر دارد در سال ۹۹ به ظرفیت اسمی تولید دست یابد؛ به گونه‌ای که این شرکت با همکاری فولاد مبارکه  برای اجرای طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید از ۵/ ۱ به ۲ میلیون تن زیر سقف ، مجوزهای لازم را اخذ کرده است که این پروژه آغاز شده و تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

احداث یک واحد تولید ورق عریض به ظرفیت سالانه ۲/ ۱ میلیون تن  نیز از جمله طرح‌های توسعه آتی  فولاد هرمزگان جنوب است که پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد. این طرح‌توسعه هم‌اکنون در مرحله مقدماتی ازجمله مسائل زیربنایی، شناسایی پیمانکار و عقد قرارداد است.