صندوق نوآوری و شکوفایی در ابتدا طی فراخوانی از شرکت‌هایی که اقلام یا محصولاتی در زمینه مقابله با ویروس کرونا تولید می‌کنند دعوت به عمل آورد که بیش از ۲۰۰ شرکت اعلام آمادگی کردند و بعد از ارزیابی لازم حدود ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای کمک در این زمینه در هیات عامل در نظر گرفته شد که از طریق شبکه عاملیت در سطح کشور مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری توزیع خواهد شد و تا پایان سال جاری شرکت‌ها امکان استفاده دارند. در چند روز گذشته برای سه شرکت در استان‌های یزد، اصفهان و بوشهر تسهیلاتی مصوب شده که در زمینه تولید ژل و محصول ضدعفونی‌کننده و ماسک فعالیت می‌کنند. برای صرفه‌جویی در زمان و پرهیز از سفر این حمایت‌ها از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی به شرکت‌ها اختصاص یافت.

تسهیلات سرمایه در گردش فوری صندوق نوآوری و شکوفایی در این دوره با شرایط متفاوتی در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته است. سقف خدمات سرمایه در گردش فوری در حالت عادی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی این سقف را به ۱۵ میلیارد تومان افزایش داد و این مبلغ می‌توانست ۵۰ روز در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد که با شرایط کنونی به ۹۰ روز برای این شرکت‌ها افزایش پیدا کرده است.

کمک صندوق نوآوری و شکوفایی باعث شده که ظرفیت تولید برخی از این شرکت‌ها افزایش یابد و تمرکز خود را به جای تامین منابع مالی به امر افزایش تیراژ و بهبود خط تولید منعطف کنند و تاکنون بسیاری از این محصولات توسط شرکت‌ها روانه بازار شده است به عبارت دیگر صندوق نوآوری و شکوفایی کمک می‌کند تا شرکت‌ها هیچ نگرانی به جز تولید نداشته باشند. علاوه بر این، از آنجا که شیوع ویروس کرونا کسب‌وکار برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان را متاثر ساخته است، طبق مصوبه هیات عامل، صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تا به شرکت‌هایی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی می‌شوند، تسهیلاتی برای جبران آسیب‌های ناشی از این وضعیت بپردازد.