طبق گفته یک منبع آگاه به دنبال انعقاد قرارداد شرکت بیمه تجارت نو با یکی از اپلیکیشن‌های داخلی در زمان تصادفات رانندگی بدون نیاز به حضور پلیس و کارشناس بیمه زیان‌دیده می‌تواند از شرکت خسارت بگیرد. به عبارتی در زمان تصادف تصاویر برخورد خودروها به همراه مدارک موردنیاز که شامل کارت ماشین، گواهینامه و بیمه‌نامه هر دو طرف می‌شود از طریق آپ به شرکت ارزیاب خسارت ارسال می‌شود.

میزان خسارت از طریق تصاویر ارسالی توسط کارشناسان بررسی و از طریق همان آپ به زیان‌دیده اعلام و با پذیرش او، مبلغ خسارت به کارتش واریز می‌شود. این درحالی است که اپلیکیشن فوق در تمام مراحل کاربر را راهنمایی کرده و او را در ارسال مدارک مورد نیاز همراهی می‌کند.

این کارشناس بیمه تجارت نو به «دنیای اقتصاد» گفت: در تصادفات بدون خسارت جانی این امکان وجود دارد و در تصادفات منجر به خسارات جانی طبق روال گذشته باید به پلیس و اورژانس اطلاع داده شود. با تحقیقات بیشتر مشخص شد این شرکت بیمه، این امکان را برای بیمه بدنه اتومبیل هم فراهم کرده است، اما در بیمه‌نامه بدنه محدودیت‌هایی مانند میزان خسارت وارده دخیل هستند.

با توجه به شرایط کنونی، ازدحام ناشی از تصادفات می‌تواند موجب شیوع ویروس کرونا نیز شود. در این شرایط، این اپلیکیشن به صورت ۲۴ساعته آماده پاسخگویی به دارندگان بیمه‌نامه اتومبیل تجارت نو است. به‌این ‌ترتیب در زمان تصادفات با آرامش از صحنه تصادف عکس بگیرید، مدارک را بارگذاری کنید، برای ارزیابان خسارت ارسال کنید و خسارت بگیرید. فقط راننده مقصر و زیان‌دیده باید مراقب باشند در تمام این مراحل فاصله ۲ متری خود را با یکدیگر رعایت کنند.