بر اساس این گزارش، بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵میلیارد و ۴۴۹میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک‌میلیارد و ۵۴۷میلیون دلار ارز تامین کرده است. شایان ذکر است بانک مرکزی در مجموع ۶میلیارد و ۹۹۶میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸۵۰۰تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر تامین کرده است. این گزارش حاکی از آن است که در این بازه زمانی برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۷میلیارد و ۴۳میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۷میلیارد و ۱۳۶میلیون دلار و در مجموع ۲۴میلیارد و ۱۷۹میلیون دلار تامین ارز صنایع صورت گرفته است.

این گزارش حاکی از آن است که تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل‌ونقل و خودرو» معادل ۲میلیارد و ۵۰۱میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک‌میلیارد و ۸۲۲میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل یک‌میلیارد و ۶۲۰میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک‌میلیارد و ۷۵۵میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دومیلیارد و ۸۴میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۸۷۵میلیون دلار صورت گرفته است.

این گروه‌های صنایع همچنین به‌ترتیب یک‌میلیارد و ۷۴۲میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۴۴۳میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۳۲۷میلیون دلار، ۶۰۳میلیون دلار، ۲۵۰میلیون دلار، ۴۸میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۲۸شهریورماه سال جاری دریافت کرده‌اند. همچنین تا تاریخ ۲۸شهریور‌ماه، سایر صنایع ۶میلیارد و ۵۷۶میلیون دلار ارز نیمایی و یک‌میلیارد و ۸۲۰میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند. بر اساس این گزارش، میانگین موزون نرخ ارز یک‌ماهه منتهی به ۲۸شهریورماه، ۴۳هزار و ۳۴۸تومان برای دلار، ۴۸هزار و ۱۹۱تومان برای یورو، ۱۱هزار و ۸۰۳تومان برای درهم، ۶هزار و ۱۱۱تومان برای یوآن، ۴۷۳تومان برای روبل، هزار و ۲۷۱تومان برای لیر ترکیه محاسبه شده است.

 در روز چهارشنبه ۲۸شهریور‌ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۹هزار و ۴۷۵تومان، یورو با نرخ ۵۵هزار و ۳تومان و درهم با نرخ ۱۳هزار و ۴۷۲تومان مورد مبادله قرار گرفت. همچنین تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۶هزار و ۱۵۲تومان، مبادله یورو با نرخ ۵۱هزار و ۳۰۹تومان و مبادله درهم با نرخ ۱۲هزار و ۵۶۷تومان بود.