متن این پیام به شرح زیر است:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا

انالله و انا الیه راجعون

همچون ملت عزیز و قدردان ایران اسلامی، شهادت خادم الرضا(ع)، رئیس‌جمهور مردمی و محبوب حضرت آیت‌الله رییسی، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه گران‌قدر تبریز و نماینده محبوب ولی فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر امیرعبداللهیان وزیر ارزشمند امور خارجه، مالک رحمتی استاندار پرتلاش و جهادی آذربایجان شرقی و هیات همراه، موجب تالم و تاثر خاطر فراوان شد.

آیت‌الله رئیسی سال‌های عمر بابرکت خویش را در مسیر انقلاب و خدمت به مردم شریف ایران صرف کردند و در این مسیر با عشق به ملت و پیروی از ولایت، لحظه‌ای به خویش خستگی راه ندادند و جهادگونه تلاش کرده و در آخر در امتداد مسیر خدمت در نزد معبود خویش سبک‌بال پر گشودند و آسمانی شدند. بارها در جلسات شاهد بودم که چگونه ایشان متواضعانه، مجدانه و مشتاقانه پیگیر استماع نظرات به منظور بررسی راهکارهای رفع مشکلات و مسائل مردم بودند که همین امر بر محبوبیت ایشان در بین مردم می‌افزود و صد افسوس که محبوب قلوب مردم، آسمانی شد.

وجود مبارک آیت‌الله آل‌هاشم در استان آذربایجان شرقی، نعمتی ارزنده و حضوری اثربخش در رفع مسائل و همدلی بین مردم بود. سجایای اخلاقی و فضایل عملی ایشان، آنچنان بود که اینجانب به سان مردم عزیز هم‌استانی‌ام، شیفته آن بودم. فقدان ایشان، ضایعه تاسف‌برانگیز و تلخی برای بنده و مردم عزیز استان آذربایجان‌ شرقی بود.

اینجانب شهادت خادمان محبوب، جهادی و پرتلاش ملت ایران، را محضر بقیه‌الله اعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیوت مکرم ایشان و ملت عزیز ایران اسلامی، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزد منان برای ایشان و همراهانشان، هم‌نشینی با اباعبدالله‌الحسین(ع) و امام شهدا را مسالت می‌کنم.