تامین اجتماعی و اصل سه‌جانبه‌گرایی مصداق کامل مشارکت اجتماعی است

او افزود: موضوع سه‌جانبه‌گرایی در اداره سازمان تامین اجتماعی مصداق مشارکت همگانی است و باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رود که بتوان این مشارکت را به ‌صورت واقعی و با یک تعریف جامع به گونه عملیاتی‌تر پیش برد. وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ مجموعه سازمان تامین ‌اجتماعی توانست به سلامت و عافیت از مشکلات و چالش‌ها عبور کند. مرتضوی با اشاره به اینکه پرداخت ماهانه ۵۰هزار میلیارد تومان بابت مستمری، حقوق و هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان کار بسیار سنگینی است، گفت: سال گذشته به دنبال ساماندهی شرکت‌ها، بسیاری از زیاندهی خارج شدند و وضعیت بسیاری از شرکت‌ها بهبود یافت.

مرتضوی با اشاره به نام‌گذاری رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از مخاطبان اصلی فرمان رهبر انقلاب و یکی از واحدهایی که به صورت ویژه در این زمینه نقش دارد سازمان تامین ‌اجتماعی است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر بخواهیم در سال ۱۴۰۳به مولفه‌های اقتدار اقتصادی برسیم، در گام اول باید به جهش تولید بیندیشیم. جهش با رشد تولید متفاوت است. در رشد، صعود جزئی مطرح است اما در جهش، افزایش بسیار قابل‌توجه مدنظر است. مرتضوی ادامه داد: جهش حداقل معادل صددرصد و بیشتر است و ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم و حسب تاکید رهبر معظم انقلاب مردم را در جهش مشارکت دهیم. او با اشاره به اینکه در صورت جهش تولید، تورم نیز مدیریت می‌شود، گفت: وقتی بهره‌وری افزایش پیدا کند هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد و اولین خروجی آن مهار تورم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ به‌رغم همه تلاش‌های گسترده‌ای که معاندین و مخالفین داخلی و دشمنان خارجی داشتند، دولت رشد نقدینگی را مدیریت کرد و به زیر ۲۵درصد رساند. تورم کلی در پایان سال ۱۴۰۲ معادل ۴۰.۵درصد و تورم نقطه‌به‌نقطه نیز به ۳۵درصد رسید. مرتضوی با اشاره به اینکه همه مسوولان و دستگاه‌ها باید برای مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند، اظهار کرد: علاج وضع اقتصادی و معیشتی باید در جهت «افزایش متناسب درآمد» و «مهار تورم» باشد؛ اگر این دو محقق نشوند قطعا به جهش تولید نخواهیم رسید. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در مدت اخیر انجام شده اما کافی نیست، گفت: همه تلاش دولت این است که خود را فدای مردم کند و با تمام وجود نیز پای کار آمده است، اما دشمنی دشمنان را می‌بینیم که اعتماد عمومی مردم و اقتصاد کشور را نشانه رفته‌اند./وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی