شهبازی گفت: در سالیان گذشته تلاش شده است برای فرآیندهای متنوع و متکثر در این وزارتخانه سامانه‌های یکپارچه و واحد تشکیل شود که سامانه جامع روابط کار و سامانه جامع تعاون از نمونه‌های آن است. رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی و مهم مرکز فناوری در طی دو سال اخیر تلاش و برنامه‌ریزی برای یکپارچه‌سازی سامانه‌های وزارت کار بوده است، اظهار کرد: در سال جاری ۱۳ سامانه تخصصی و خدمت‌رسان به مردم با سامانه‌های دیگر ادغام می‌شوند و حالت یکپارچه به خود می‌گیرند. او افزود: برای تحقق این مهم ۴ سامانه مربوط به تسهیلات اشتغال در سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور، ۶ سامانه موجود در حوزه روابط کار در قالب سامانه جامع روابط کار و ۳ سامانه در حوزه مشوق‌ها به کارورزان و کارفرمایان نیز تجمیع و یکپارچه خواهند شد.

شهبازی گفت: از اقدامات مثبتی که در راستای تسهیل مراجعات مردمی به سامانه‌های وزارتخانه در حال انجام است، ایجاد پنجره واحد و درگاه یکپارچه احراز هویت است. به‌رغم اقداماتی که در گذشته انجام شده است اما به دلیل تعدد درخواست‌های معاونت‌های تخصصی این وزارتخانه، شاهد گستردگی سامانه‌های الکترونیکی بودیم. او با تاکید بر اینکه پنجره واحد احراز هویت یکپارچه وزارتخانه راه‌اندازی شده و مراحل اتصال تمامی سامانه‌ها به این پنجره واحد در حال انجام است، افزود: با نهایی‌شدن و اجرای این پروژه متقاضیان می‌توانند به یک پنجره واحد مراجعه کنند و به تمامی خدمات وزارتخانه دسترسی مستقیم داشته باشند و دیگر نیازی نیست از نام کاربری‌های مختلف در هنگام ورود به سامانه‌های وزارتخانه استفاده کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کار گفت: تمام سامانه‌های وزارتخانه قبل از راه‌اندازی، تست‌های مختلف فنی را می‌گذرانند و لذا بروز خطا در آنها به حداقل ممکن می‌رسد؛ اما اگر خطایی در سامانه‌ای وجود داشته باشد، پیگیری لازم صورت خواهد گرفت و آن خطا برطرف خواهد شد. شهبازی تاکید کرد: به دلیل ماموریت‌های متنوع محول‌شده به این وزارتخانه، تعدد فرآیندهای الکترونیکی‌شده ناگزیر است؛ اما برای رفاه مراجعین و متقاضیان به سامانه‌ها، تا حد امکان از سرویس‌های الکترونیک جهت استعلامات بهره می‌بریم.