او افزود: در فاصله مهرماه سال‌گذشته تا مهرماه امسال جمعا ۶۴۴‌هزار و ۴۲۶ نفر دوره آموزش به گروه‌های هدف ۱۹‌گانه از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌‌‌‌‌‌ای ارائه شده‌است. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح محیط کار واقعی خبر داد و گفت: این طرح به شیوه استاد شاگردی نوین و با استفاده از ظرفیت‌های صنایع و صنوف اجرا می‌شود. طول دوره‌‌‌‌‌‌‌ها از یک‌ماه (۱۰۰ ساعت) و حداکثر ۱۸ ماه بوده و مهارت آموزان در طول دوره از شمول قانون کار و تامین‌اجتماعی مستثنی هستند.

حسینی‌‌‌‌‌‌‌نیا با بیان اینکه در این طرح ۸۰‌درصد مهارت آموختگان جذب بازار کار می‌شوند، گفت: در این بازه زمانی ۵۰۴۶۶ نفر در ۱۷۳۸۶ واحد پذیرنده صنفی یا صنعتی تحت آموزش قرار گرفته‌‌‌‌‌‌‌اند. او ایجاد و توسعه مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌ها و موسسات آموزش عالی را از دیگر اقدامات سازمان فنی و حرفه‌‌‌‌‌‌‌ای در حوزه آموزش برشمرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌‌‌‌‌‌ای در راستای افزایش مشارکت دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌ها در حوزه مهارت آموزی، به ایجاد ۲۷۲مرکز TMC (مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی) اقدام کرده و دو طرح کهاد (آموزش هیبریدی) و طرح نخلستان ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به اجرا درآورده است. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌‌‌‌‌‌ای با اشاره به رهگیری اشتغال مهارت آموختگان سازمان، اظهار کرد: از مهرماه سال‌گذشته تا مهرماه امسال بیش از ۸۲‌هزار نفر از مهارت آموختگان رهگیری شده‌اند که بر اساس این رهگیری بیش از ۵۵‌درصد کارجویان سازمان جذب بازار کار شده‌اند. حسینی‌‌‌‌‌‌‌نیا همچنین از آموزش اتباع‌خارجی خبر داد و گفت: در بحث آموزش اتباع خارجی با حمایت مالی unhcr (آژانس پناهندگان سازمان ملل) و موسسه سکوا آلمان در این بازه زمانی ۳۷۶۱ نفر از آموزش‌های مهارتی برخوردار شده‌اند.