محمد عنبری، مدیرکل امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در میز اقتصادی شبکه یک سیما با موضوع انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی اظهار کرد: صورت‌های مالی ۸۵۲ شرکت که متناسب با بند م تبصره ۲ شناسایی شدند آماده انتشار بوده که ۲۴۳ شرکت بورسی بوده‌اند. او ادامه داد: ۲۰۰ شرکت باقی مانده که هنوز حسابرسی نشده و آماده انتشار نیست. البته این آمار مربوط به موارد شناسایی شده تا‌کنون است و پیش‌بینی ما این است که تا انتهای سال این عدد چهاررقمی خواهد شد. او در پاسخ به اینکه چرا این تعداد باقی مانده است توضیح داد: در فرآیند تعریف‌شده بر مبنای دستورالعمل این تبصره بودجه، نامه‌نگاری با نهادهایی که منظور این ماده قانونی بودند انجام دادیم تا اطلاعاتشان را به ما بدهند.

با دسترسی‌هایی که در جامعه حسابداران رسمی و سازمان حسابرسی داریم طبعا وقتی آمار این شرکت‌ها را داشته باشیم صورت‌های مالی را داشته‌ایم و گرفته ایم اما هنوز برخی شرکت‌ها به نامه‌نگاری ما جواب نداده‌اند که در حال پیگیری هستیم. عنبری در پاسخ به اینکه چه تعداد از صورت‌های مالی افشاشده بر اساس خود‌اظهاری شرکت‌ها و چه تعداد از سوی وزارت اقتصاد احصا شده است، هم گفت: قریب به ۹۰ درصد توسط وزارتخانه احصا شده است.

مدیرکل امور شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: تمام این صورت‌های مالی توسط مجامع عمومی شرکت‌ها، صاحبان سهام و نمایندگان دولت حسابرسی شده است. حتی در گزارش حسابرسی گفته شده چند درصد از قوانین و مقررات و چه بندهایی را این شرکت‌ها رعایت نکرده‌اند و دلیل اینکه رعایت نکرده‌اند، چه بوده است. عنبری در خصوص شرکت‌هایی که محدودیت در انتشار صورت‌های مالی آنها وجود دارد و شامل تبصره خاص می‌شوند، عنوان کرد: تعداد این شرکت‌ها کم است. به طور مثال شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی و... آن هم نه همه داده‌ها و اطلاعات بلکه فقط بخشی از داده‌های آنها که موارد امنیتی دارد، برای انتشار صورت‌های مالی محدودیت داریم. او افزود: در حال حاضر کمتر از ۲۰ شرکت مشمول تبصره خاص هستند که وزارت اقتصاد محدودیت در انتشار بخشی از صورت‌های مالی آنها دارد. عنبری همچنین گفت: البته شرکت به ما صورت مالی نمی‌دهد؛ کافی است ما نام شرکت‌های مشمول قانون را داشته باشیم و خودمان در زمانه درخواست انتشار صورت‌های مالی آنها راسا اقدام کنیم.