میرهاشم موسوی در نخستین همایش مدیران بنگاه‌‌‌های اقتصادی برتر صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید چالش‌‌‌ها و کاستی‌‌‌های چهار دهه گذشته را رفع کنیم و تکالیفی را که بر عهده داریم به نحو مطلوب انجام دهیم. همه ما در حوزه مسوولیت خود تکالیف بیشتری نسبت به گذشته داریم و نیازمند تلاش مضاعف هستیم. موسوی با اشاره به چالش‌‌‌ها و معضلات صندوق‌های بازنشستگی کشور، گفت: ما در قبال این کشور و انقلاب متعهد هستیم و مسوولیتی داریم که اگر عمل نکنیم، در برابر کسانی که جان و هستی خود را برای این کشور و نظام گذاشته‌‌‌اند باید پاسخگو باشیم. ۲۱ فروردین امسال سیاست‌های کلی تامین ‌‌‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که مسائل و چالش‌‌‌های صندوق‌ها و همچنین راهکارهای برون‌رفت از چالش‌‌‌ها برای رسیدن به افق روشن و ایجاد شرایط مطلوب خدمت‌‌‌رسانی صندوق‌ها در سیاست‌‌‌های ابلاغی به‌دقت تبیین شده است.

موسوی افزود: در این سیاست‌‌‌ها مهم‌ترین چالش‌‌‌های صندوق‌های بیمه‌‌‌ای همچون ناترازی منابع و مصارف و پایداری بلندمدت صندوق‌ها و تعهدات بین‌نسلی مورد اشاره قرار گرفته و علاوه بر ترسیم دقیق وضع موجود، بهترین راهکارها برای رسیدن به شرایط مطلوب نیز ترسیم و نقطه‌‌‌زنی شده است. موسوی همگرایی و هم‌‌‌افزایی را از موارد بسیار مهم برای فعالیت اثربخش شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: در موارد زیادی کارها و برنامه‌‌‌های در دست اقدام را با هم‌‌‌افزایی بهتر و مطلوب‌‌‌تر انجام می‌‌‌دهیم. هم‌‌‌افزایی قطعا باید مبتنی بر دیدگاه حرفه‌‌‌ای باشد و باید در تولید، سودآوری، فسادستیزی و اصلاح عملکرد شرکت‌ها تاثیر مثبت داشته باشد.

آنچه در فضای ستادی بررسی می‌‌‌کنیم و درباره آن فکر می‌‌‌کنیم، با میدان عمل تفاوت دارد و هم‌‌‌افزایی را در میدان عمل باید بررسی و تدقیق کنیم. رسیدن به موفقیت تنها با ایجاد فهم مشترک در میدان عمل حاصل می‌شود. وی بر لزوم افزایش سهم حوزه سرمایه‌گذاری در تامین منابع این سازمان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حوزه سرمایه‌گذاری ۶‌درصد از منابع موردنیاز سازمان را تامین می‌کند و انتظار ما این است که سهم این حوزه به ۱۸‌درصد برسد. تحقق این برنامه نیازمند تلاش مضاعف و برنامه‌‌‌ریزی دقیق و کار جهادی است که در حوزه سرمایه‌گذاری تامین‌‌‌ اجتماعی با جدیت پیگیری می‌شود.