مخاطبان این فراخوان تمامی دانشجویان، فارغ‌‌‌التحصیلان، محققان، اساتید دانشگاه، هسته‌‌‌های فناور و استارت‌آپ‌‌‌هایی‌اند که به دنبال توسعه ایده و محصول خود در حوزه فناوری‌‌‌های همگرا هستند. بلوغ طرح‌‌‌های ارسالی باید در حد یک ایده فناورانه، نمونه آزمایشگاهی، نمونه اولیه یا محصول اولیه باشد، به طوری که همچنان نیاز تحقیق و توسعه و صرف هزینه برای ساخت محصول نهایی (آماده اخذ مجوز یا فروش) در آنان دیده می‌شود. پذیرفته‌‌‌شدگان در این فراخوان می‌توانند در دوره آموزشی اعتبارسنجی محصول با هدف تعیین مشتری و بازار محصول به صورت رایگان شرکت کنند. همچنین دریافت گرنت تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه ایده و طرح پذیرفته‌‌‌شدگان از دیگر حمایت‌‌‌های صندوق در این فرآیند خواهد بود.

از سوی دیگر پذیرفته‌‌‌شدگان این اختیار را دارند که در مسیر تجاری‌‌‌سازی طرح، مالکیت فکری، تیم‌‌‌سازی و شرکت‌‌‌داری مشاوره و راهبری دریافت کنند. پذیرفته‌‌‌شدگان با مجوزهای تولید محصول و گواهی دانش‌‌‌بنیان و اخذ آسان‌تر آنان و همچنین با برقراری ارتباط و تعامل با سرمایه‌گذاران /  شتاب‌دهنده‌‌‌ها به منظور تامین مالی و توسعه محصول و کسب‌وکار آشنا خواهند شد. به منظور دریافت گرنت تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌کنندگان باید برای توسعه طرح خود با یکی از شتاب‌دهنده‌‌‌ها یا شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان توافق کنند. یافتن شتاب‌دهنده /  شرکت دانش‌‌‌بنیان و مذاکره با آن با همراهی و کمک مشاوران و راهبران صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می‌گیرد.

در صورتی که طرح از بلوغ فناوری بالایی برخوردار باشد (نمونه اولیه یا محصول اولیه) و به تشخیص برنامه نوپا برای کشور اهمیت راهبردی داشته باشد، حتی در صورت عدم‌همکاری شتاب‌دهنده یا شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان، امکان دریافت حمایت مالی بلاعوض را از طریق مرکز راهبردی فناوری‌‌‌های همگرا دارد. علاقه‌‌‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه فراخوان به نشانی https:/ / nbic.ir/ section/ ۲۷۰ مراجعه کرده یا با شماره‌‌‌های ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۳۹ و ۶۶۵۵۰۳۵۴ - ۰۲۱تماس حاصل کنند.