اخیرا گزارش‌هایی در این مورد منتشر شد که مرکز آمار ایران، گزارش آماری مفصلی در زمینه وضعیت واکسیناسیون کووید- ۱۹ تهیه و به وزیر بهداشت ارائه کرده و در آن، جزئیات تزریق واکسن و آثار پس از آن ارائه شده است. همچنین به این اشاره شده که حدود ۲هزار نفر طی حدود دو هفته پس از تزریق واکسن جان خود را از دست داده‌اند.

پیگیری «ایسنا» از مرکز آمار ایران برای شفاف‌شدن جریان تهیه این گزارش و اینکه آیا چنین گزارشی از این سازمان به وزارت بهداشت ارائه شده و اگر این‌گونه بوده، چه محتوایی داشته است، به عدم تایید مرکز آمار ایران منجر شد. طبق توضیحی که این سازمان ارائه کرد، مرکز آمار ایران به هیچ‌وجه آماری از واکسیناسیون کووید-۱۹ تهیه نکرده و هیچ گزارشی به وزیر بهداشت یا این وزارتخانه ارائه نداده است.

براساس اعلام مرکز آمار ایران، این سازمان تاکنون حتی جلسه‌ای درباره واکسیناسیون کووید-۱۹ با وزارت بهداشت نداشته و خارج از آن، تهیه چنین گزارشی با این محتوا اصلا جزو وظایف مرکز آمار ایران نیست.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، به‌طور کلی هر دستگاه اجرایی، مرکز آمار تخصصی خود را دارد و جدا از مرکز آمار ایران است، اما برخی، مرکز آمار دستگاه‌های اجرایی را با مرکز آمار ایران تفکیک نمی‌کنند و اغلب هرگاه نامی از مرکز آمار می‌آید، آن را به مرکز آمار ایران ارتباط می‌دهند.

همچنین روابط عمومی مرکز آمار ایران در مورد خبر منتشرشده مبنی بر ارائه آمار واکسیناسیون بیماری کووید-١٩ در سایت این مرکز نوشته است: با هدف تنویر افکار عمومی و رفع ابهام از خبر نادرست منتشرشده، به اطلاع می‌رساند، هیچ گزارش و آماری توسط مرکز آمار ایران در خصوص موضوع واکسیناسیون کووید-١٩ ارائه نشده است و انتشار این گزارش از طرف مرکز آمار ایران، کاملا تکذیب می‌شود.