او تصریح کرد: با حضور مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در دو سال اخیر در رأس این سازمان، خدمات بی‌نظیری در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی آغاز شده و همچنان این فعالیت‌ها با قوت ادامه دارد. معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی اظهار کرد: اگر زمانی حذف دفترچه‌های کاغذی و تمدید اعتبار آنها آرزوی دست‌نیافتنی بود، از اسفندماه سال گذشته و در یک زمان‌بندی یک‌ساله سعی کردیم تا به صورت کامل صدور دفترچه‌های درمانی تامین‌اجتماعی از چرخه حذف شده و با ارائه کد‌ملی بیمه‌شدگان از خدمات مختلف استفاده کنند. غریب افزود: از آبان ماه سال گذشته اجرای طرح ۳۰۷۰ به صورت ملی آغاز شده و در قالب این طرح ۳۰ خدمت برای کاهش ۷۰میلیون‌بار مراجعه به انجام می‌رسد که این خدمات عمدتا به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این طرح سالانه ۲۵ میلیون دفترچه تامین‌اجتماعی دیگر صادر نمی‌شود و از ۱۰۰ میلیون‌بار مراجعات هموطنان در طول سال به شعب تامین‌اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

غریب رضایتمندی ۷۵ درصدی بیمه‌شدگان را از این خدمات غیرحضوری یادآور شد و اضافه کرد: با وجود اینکه تامین‌اجتماعی از تنوع خدمات و مخاطبان برخوردار است اما چنین اقدامات و حرکت‌هایی به تقویت این سازمان و شرکای آن کمک کرده است. او به افزایش ۱۰ برابری پرداخت تسهیلات برای مستمری‌بگیران و افزایش سهم سازمان در پوشش بیمه‌ای تکمیلی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه درمان نسخه‌نویسی الکترونیکی تحول عظیمی را به‌وجود آورده که در همه مناطق کشور این طرح با قوت درحال اجراست.

غریب در مورد متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان نیز بیان کرد: در سال ۹۸ میزان دریافتی این افراد یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با پرداخت ۳۰ سال حق‌بیمه بود که در فروردین امسال این رقم به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.  او تصریح کرد: حداقل دستمزد در سال‌جاری دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است در حالی‌که یک مستمری‌بگیر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافتی دارد که سه برابر سال‌های گذشته است.

معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی به ارائه خدمات رایگان برای سالخوردگان در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی و همچنین تامین ۸۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه‌۱۴۰۰ برای کمک به سازمان تامین‌اجتماعی و پرداخت بدهی دولت به این سازمان اشاره کرد و گفت: از تلاش و پیگیری‌های نمایندگان مجلس در این زمینه قدردانی می‌کنیم.