منوچهری در پاسخ به اینکه در حوزه این سه محور چه اقداماتی درحال انجام شدن است، گفت:الان در ۱۸۱ شهرستان، هیچ خدمتی در مراکز ملکی یا خدمت درمان مستقیم ارائه نمی‌کنیم و از طریق خرید خدمت، خدماتمان را ارائه می‌کنیم. او افزود: ۵۳شهرستان و ۱۷ شهر هستند که بالای  ۲۰هزار بیمه شده داریم. براساس ضوابط جاری سازمان تامین‌اجتماعی می‌توانستیم حداقل یک مرکز سرپایی درمانگاه در سطوح مختلف در آنجا داشته باشیم که اینها براساس تعدادی شاخص از جمله ضریب محرومیت منطقه، فاصله تا اولین مراکز ملکی ما و چند شاخص دیگر اولویت‌بندی می‌شوند. براساس این شاخص‌ها، این ۷۰ شهر و شهرستان اولویت‌بندی شده‌اند و البته کلا ۱۸۱ شهر در کل کشور هستند که ما در آنها مرکز ملکی نداریم. معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی تصریح کرد: برای هر کدام برنامه‌های مختلفی در پیش داریم. برای بخش بستری براساس مستنداتی که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  وجود دارد همکاران ما سال‌ها تلاش‌های فراوانی داشتند و ۴۳۹ شهرستان را براساس وضع موجود و نقشه راهی که تا سال ۱۴۰۴ مشخص شده است، شناسایی کرده‌اند و وضعیت مطلوبشان تعریف شده و براین اساس ما هم دسترسی بیمه‌شدگانمان را به خدمات بستری تعریف کردیم.  

منوچهری افزود: همین‌طور در بخش بستری که ما براساس مدارک موجود، نیاز به افزایش تخت در مراکز ملکی خودمان داشتیم؛ با اینکه اجازه بیمارستان‌سازی نداریم، ولی با توسعه مراکز فعلی خودمان تا آخر سال‌جاری ۵۵۱ تخت با بودجه قریب به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهیم داد. معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی در ادامه گفت: همین‌طور برای تجهیزات سرمایه‌ای در کل کشور در این بیمارستان‌ها و مراکز ملکی قریب به ۲۸۴ میلیارد تومان در هیات‌مدیره و هیات امنای تامین‌اجتماعی مصوب شد که تا امروز بخش مهمی از آن جذب شده است.

منوچهری درخصوص برنامه زمان‌بندی برای اجرای روند سطح‌بندی تا سال ۱۴۰۴گفت: خوشبختانه ۵۵۱ تخت تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند؛ و تا به امروز ۱۵۵ تخت در آستانه بهره‌برداری‌اند. در دهه فجر بخش اعظم آنها را که شامل بخش‌های عادی و ویژه  است افتتاح خواهیم کرد. معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی اظهار کرد: همین‌طور بعضی از درمانگاه‌های ما در مراکز استان، مشکلاتی دارند که ما امسال بخشی از آنها را که حدود ۴۰ پروژه است، در حال انجام داریم که حدود ۱۷ و ۱۸ درمانگاه به سرانجام می‌رسند. در همین هفته، حدود ۳ درمانگاه در آذربایجان شرقی را افتتاح می‌کنیم. منوچهری تصریح کرد: بیمارستان تامین‌اجتماعی آبادان حدود ۸۰ درصد پیشرفت کرده است و احتمال می‌دهیم  اوایل سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم. بیمارستان دزفول ۹۷‌درصد پیشرفت داشته است. بیمارستان هدایت در تهران در آستانه بهره‌برداری است.

وی در ادامه افزود: بودجه ۱۶۵۰ میلیارد تومانی برای سال آینده نیز توسط هیات امنای تامین اجتماعی تصویب شده که اگر در این کار موفق شویم، در سال آینده برای آن ۵۳ شهرستانی که مرکز ملکی نداریم، امیدواریم بتوانیم کلنگ به زمین بزنیم. همین طور ۱۷ شهری که در آنها بالای ۲۰ هزار بیمه شده داریم.

دکتر منوچهری در پاسخ به اینکه چه زمانی این سه گام اصلی اجرا و برای بیمه‌کنندگان محسوس می‌شود گفت: حدود نیمی از تخت‌هایی که اضافه کردیم، همین الان آماده بهره‌برداری‌اند. از دهه فجر بخش اعظم اینها را بیماران می‌توانند استفاده کنند. در بازدید‌هایی که از استان‌ها داشتم، تک تک مراکز را دیدم و آماده بهره‌برداری‌اند و تجهیزاتشان بالای ۸۰ درصد انجام شده است. همچنین خرید آمبولانس‌ها جزو برنامه ماست و امسال حتما انجام خواهد شد.