امنیت داده‌ها: پس از انتقال داده‌ها به مکان امن، دیگر قابل تغییر و دستکاری نیست. وجود یک بک آپ دائمی و غیر قابل تغییر می‌تواند هم برای فعالان اقتصادی و هم برای مشتریان مفید باشد. دسترسی به این اطلاعات با سندیت مطمئن می‌تواند برای مصرف‌کننده‌ها در صورتی که رسید کاغذی شان را گم کرده باشند و برای فعالان اقتصادی به منظور مدیریت داخلی یا تحلیل اطلاعات مفید باشد.

کنترل راحت تر: علاوه بر تحلیل داده‌ها، سامانه‌های فروش آنلاین (OCRs) نظارت فیزیکی را نیز تسهیل می‌کنند. به‌عنوان نمونه یک ممیز مالیاتی با استفاده از یک موبایل که به سیستم وصل است، می‌تواند فورا ببیند که معاملات با آنچه او در سیستم می‌بیند، مطابقت دارد یا نه. سامانه‌های فروش آنلاین (OCRs) با اطلاعات دریافتی از دستگاه مالیاتی و با تطبیق رسید مشتریان این امکان را به آنها می‌دهند که (از طریق یک کد QRیا یک رسید معتبر) بخشی از سیستم کنترلی باشند.

کاربردهای نظارتی گسترده تر: با در نظر گرفتن محدودیت‌های محافظت از داده‌ها، شاید بتوان داده‌های سامانه‌های فروش آنلاین را با سامانه‌های دیگر به اشتراک گذاشت. این اقدام می‌تواند به سامانه‌ها این امکان را بدهد که الزامات قانونی از جمله کنترل قیمت اجناس مشخص و زمان شروع یک فروش خاص را بررسی کنند.