به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، علی جهانی فعالیت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی را چند بعدی و چندسطحی دانست و گفت: بدون‌شک پاسخگویی و تامین رضایتمندی حدود ۴۵میلیون نفر مخاطب سازمان تامین‌اجتماعی کاری دشوار است اما کار اصلی حوزه فرهنگی و اجتماعی، افزایش دایره تعامل با مخاطبان از طریق ارتقای جایگاه فرهنگی و اجتماعی و توسعه اثربخشی فعالیت‌های آن است.

وی افزود: توجه‌نکردن به چالش‌های فرهنگی و ارتباطی، سازمان تامین‌اجتماعی را با مشکلات مختلفی مواجه کرده و هزینه‌های فراوانی به این سازمان تحمیل کرده است. مدیرکل فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر نقش موثر فعالیت‌های فرهنگی در کاهش هزینه‌های سرباری گفت: توجه‌نکردن به چالش‌های ارتباطی و فرهنگی باعث بروز نارضایتی خواهد شد و عناصر فعال فرهنگی باید به این موضوعات آشنا باشند و برای جلوگیری از نارضایتی برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: برای موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی نیازمند شناخت وضع موجود و بازبینی قواعد و اهداف و تغییر، تحول، پویایی و توسعه هدفمند هستیم. جهانی با تاکید بر ضرورت تغییر در محیط‌زیست فرهنگی سازمان تامین‌اجتماعی گفت: برای اعمال تغییرات فرهنگی، نیازمند جامع‌نگری و فهم سیستمی هستیم.

وی ادامه داد: معتقدم با اقدامات فرهنگی و ارتباطی علاوه بر تامین رضایتمندی مخاطبان می‌توان میزان درآمدهای سازمان تامین‌اجتماعی را چند‌برابر کرد و در این مورد باید به تحقق کیفیت خدمات، کیفیت اطلاعات، کیفیت سیستمی و اعتماد و رضایتمندی توجه کرد.  مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه تعامل و گفتمان با شرکای اجتماعی گفت: با استفاده از فناوری‌های جدید ارتباطی و ظرفیت‌های موجود در سازمان زمینه توسعه تعامل با افکار عمومی، شرکای اجتماعی که اعضای تشکل‌های صنفی بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران هستند، زمینه تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی را فراهم خواهیم کرد. جهانی خاطرنشان کرد:‌توسعه گفتمان‌سازی باید با نگرش و نگاه اثربخشی اعمال شود و از این پس در شناسایی کارکردهای فرهنگی، ارتباطی و تعاملی در سه بخش بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی برنامه‌ریزی و فعالیت فرهنگی خواهیم داشت. وی افزود: تلاش می‌شود با تعیین مسیر شفاف ارتباط با شرکای اجتماعی از ابعاد مختلف نسبت به توسعه تعامل و ارتباط با شرکای اجتماعی اقدام شود. همچنین توسعه تولیدات کالا‌های فرهنگی و ارتباطی در دستور کار است.

جهانی‌یادآور شد: در تمام تصمیم‌گیری‌هایی که به نوعی به شرکای اجتماعی مرتبط است، اثر‌گذاری فرهنگی خواهیم داشت و در این راستا برنامه‌های مختلف عملیاتی را طراحی و اجرا خواهیم کرد.