بازاریابی و فروش عمده‌ترین مشکل تعاونی‌ها

وی عمده‌ترین مشکل تعاونی‌ها را بازاریابی و فروش محصولات ذکر کرد و گفت: برای رفع این مشکل بازار باید محصولات تعاونی در داخل و خارج کشور تثبیت شود. اگر این بازار تثبیت یا تولید براساس نیاز بازار تنظیم شود، اشتغال نیز به ثبات می‌رسد. درحال‌حاضر برای تثبیت اشتغال ایجاد شده در تعاونی‌ها برنامه‌ریزی شده تا کالاها با مزیت قیمتی که پیدا کرده‌اند در بازارهای جهانی عرضه شوند و خود را در بازه سه تا چهار سال به‌عنوان رقیب کالاهای تولیدی در کشورهای هدف معرفی کنند.

معاون امور تعاون وزارت کار در عین حال درباره تدوین سند توسعه بخش تعاون و ویژگی‌های آن گفت: سند توسعه‌بخش تعاون سال‌ها قبل به تصویب رسید و بندهایی که در آن پیش‌بینی شده موجب تحول بخش تعاون می‌شود. اگر بخواهیم به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی دست پیدا کنیم، لازم است بندهای مختلفی که در این سند دیده شده است، محقق شود. کبیری افزود: به‌دنبال دیدار فعالان اقتصادی و تعاونگران با مقام معظم رهبری مقرر شد تمام بندهای این سند و قوانینی که معطل مانده بود بند به بند احصا شود و در نامه‌ای به دستگاه‌های متولی آمادگی خود را برای تحقق بندهای این سند اعلام کردیم.

به گفته معاون وزیر کار، اختصاص ۳۰ درصد از تسهیلات قرض‌الحسنه کل کشور به بخش تعاون یکی از بندهای آرمانی در سند توسعه بخش تعاون است و در قانون بودجه تاکید شده که هزار میلیارد تومان از محل واگذاری‌های بخش‌های دولتی به غیردولتی باید به بخش تعاون اختصاص یابد. به گزارش «ایسنا» پیش از این اتاق تعاون ایران سند توسعه بخش تعاون را نقشه راه تعاونی‌ها و زمینه‌ساز تحول این بخش عنوان کرده و از آمادگی کامل برای به اجرا درآوردن سند توسعه بخش تعاون با استفاده از تجارب صاحب‌نظران و متخصصان حوزه خبر داده بود.