او با یادآوری اینکه جلسه ابتدایی که کیفرخواست قرائت می‌شود، علنی برگزار شد، ولی وقتی متهم خواست دفاع کند روند دادگاه غیرعلنی شد، گفت: اصول دادرسی در این دادگاه به‌طور کامل رعایت نشد.به گفته وکیل تسخیری عراقچی، وقتی نوبت او برای دفاع شده دادگاه وقت زیادی نگذاشته است. به گفته امامی، در پرونده به این عظمت شاید ۵ تا ۷ دقیقه در دفاع موکل حرف زده است. حسینی این جلسه را خیلی جالب توصیف می‌کند و می‌گوید: وسط حرف ما دیگران صحبت می‌کردند، این می‌رفت و آن می‌آمد.

خبرآنلاین نوشته است: حسینی امامی، وکیل انتخابی عراقچی نیست، بلکه او وکیلی تسخیری و مورد اعتماد قوه قضائیه است که طبق تبصره ذیل ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری، نام او از طرف رئیس قوه قضائیه برای حضور در پرونده های خاص امنیتی و جرایم سازمان یافته، منتشر شده است.

امامی در این گفت‌وگو بیان کرد: پرونده از لحاظ فنی نشان‌دهنده این است که ابهامات و سوالات را آقای عراقچی به‌طور کامل پاسخ داده، ولی از لحاظ حقوقی و دادرسی مشکلات زیادی وجود داشت. به گفته او، در یک‌جای کیفرخواست نوشته‌اند عراقچی از سالم‌ترین عناصر بانک مرکزی است. یعنی سوءنیت نداشته است و طبعا جرم، دارای عنصر معنوی نیست. جای دیگر نوشته‌اند او قاچاقچی است. این تناقض‌ها نشان می‌دهد پرونده با شتابزدگی جمع شده است.

به گفته او، الان متاسفانه شرایطی پیش آمده که اگر متهم تبرئه شود، فضاسازی رسانه‌ای می‌شود. اگر او را محکوم کنند، عادلانه نیست.