گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و پاکستان
سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز جمعه با محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی، ضمن قدردانی از حسن میزبانی دولت و ملت پاکستان از دکتر مسعود پزشکیان، رئیسجمهور اسلامی ایران و هیأت همراه، ابراز امیدواری کرد که تفاهمات و توافقات حاصلشده در جریان این سفر، در سطوح مختلف با جدیت پیگیری و عملیاتی شوند.
رئیس جمهور آمریکا با این ادعا که ایران دستکم چهار فروند پهپاد انتحاری به سمت کشتیهایی که از تنگهٔ هرمز عبور میکردند، شلیک کرده گفت: بدیهی است که این نقض توافق آتشبس ماست.
وزیر امور خارجه پاکستان نیز ضمن قدردانی از سفر رئیسجمهور اسلامی ایران به اسلامآباد، وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان اقدامات و پیگیریهای مقامات پاکستانی برای رفع توقیف خدمه ایرانی کشتی لنور-داوینا قرار داد.
وزرای خارجه دو کشور همچنین ضمن مرور آخرین روند تحولات دیپلماتیک جاری، بر تداوم همکاری ها و رایزنی های نزدیک با هدف برقراری دائمی صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.
بخش سایتخوان، صرفا بازتابدهنده اخبار رسانههای رسمی کشور است.