گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و پاکستان

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز جمعه با محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی، ضمن قدردانی از حسن میزبانی دولت و ملت پاکستان از دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور اسلامی ایران و هیأت همراه، ابراز امیدواری کرد که تفاهمات و توافقات حاصل‌شده در جریان این سفر، در سطوح مختلف با جدیت پیگیری و عملیاتی شوند.

خبر مرتبط
ادعای جدید ترامپ درباره ایران و تنگه هرمز/ رئیس جمهور آمریکا به دنبال چیست؟

رئیس جمهور آمریکا با این ادعا که ایران دست‌کم چهار فروند پهپاد انتحاری به سمت کشتی‌هایی که از تنگهٔ هرمز عبور می‌کردند، شلیک کرده گفت: بدیهی است که این نقض توافق آتش‌بس ماست.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز ضمن قدردانی از سفر رئیس‌جمهور اسلامی ایران به اسلام‌آباد، وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان اقدامات و پیگیری‌های مقامات پاکستانی برای رفع توقیف خدمه ایرانی کشتی لنور-داوینا قرار داد.

وزرای خارجه دو‌ کشور همچنین ضمن مرور آخرین روند تحولات دیپلماتیک جاری، بر تداوم همکاری ها و رایزنی های نزدیک با هدف برقراری دائمی صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.