تصویب ساخت نخستین پارک زیر آبی کشور در کیش

رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دوشنبه در نشستی در همین رابطه که با حضور مسئولان محیط زیست و جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان در جهت توسعه گردشگری دریایی و صیانت از محیط زیست دریایی جزیره و تحقق اجرای طرح پارک زیرآبی کیش با خرید و آماده سازی لاشه یک فروند هواپیما، گام نخست را بر می‌دارد.

وی تصریح کرد: خرید این لاشه هواپیما در هیئت مدیره سازمان مصوب شده و همچنین علاوه بر آن، ایجاد سایت شهدای غواص با ادوات جنگی از دیگر بخش‌های پارک زیرآبی جزیره کیش است که به زیستگاهی برای مرجان‌ها و جاذبه ای برای غواصی تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: توسعه گردشگری دریایی به ایجاد سایت‌های مصنوعی غواصی ختم نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از اقدامات شامل برپایی نمایشگاه عکس و رویدادهای تفریحی و ورزشی است که با همکاری و مشورت اداره محیط زیست کیش و متخصصان این امور، فعالان حوزه دریایی و جامعه کلوپ داران انجام می‌شود.

سرهنگی خاطرنشان کرد: ایجاد سایت‌های مصنوعی غواصی علاوه بر جذابیت گردشگری، با کاهش فشار از سایت‌های طبیعی به حفظ محیط زیست دریایی کیش کمک می‌کند و در همین راستا باید کارگروه توسعه گردشگری دریایی کیش اقدام کند.

رئیس اداره محیط زیست کیش نیز در این نشست اعلام کرد: با راه‌اندازی سایت‌های مصنوعی فشار از روی سایت‌های طبیعی برداشته می‌شود و محیط زیست دریایی کیش حفظ می‌شود.

در این نشست پس از طرح و بررسی موضوعات مرتبط با راه اندازی پارک زیرآب جزیره کیش، رحیم سرهنگی در خصوص تدوین سند توسعه گردشگری دریایی، به‌روزرسانی جانمایی و طراحی سایت غواصی برای غرق لاشه هواپیما، و ایجاد سایت غواصی شهدای غواص دستور پیگیری و اجرا داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.