ساعت برگزاری مراسم توپ طلا

رئال مادرید و بارسلونا، تیم‌های موفق اروپا در دو دهه اخیر، همواره بیشترین برندگان توپ طلا را به خود اختصاص داده‌اند. فراتر از سبک بازی، برای دستیابی به افتخارات، این دو غول فوتبال به بهترین بازیکنان جهان نیاز داشته‌اند. دی استفانو، کرویف، مارادونا، کریستیانو رونالدو و مسی لباس سفید یا آبی‌اناری را پوشیده‌اند.

خبر مرتبط
انتخاب «مسی» برای برنده توپ طلا کیست؟ آرزوی «لیونل» برای هم‌تیمی طارمی

ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین، گزینه موردنظرش را برای کسب توپ طلا در سال ۲۰۲۴ اعلام کرد.

توپ طلا یکی از جوایزی است که بهترین بازیکن سال را تعیین می‌کند و بنابراین جای تعجب نیست که رئالی‌ها و کاتالان‌ها دو تیمی هستند که بازیکنانشان بیشترین بار این جایزه را دریافت کرده‌اند. بارسا و رئال مادرید با 12 جایزه هر کدام در صدر جدول قرار دارند و امشب همه منتظر جایزه وینیسیوس هستند که به این ترتیب رئال با 13 توپ طلا از بارسا پیشی خواهد گرفت.

در مورد تعداد بازیکنانی که این جایزه را با لباس یکی از دو تیم به دست آورده‌اند، باید به مورد توپ طلای فیگو اشاره کرد. آلفردو دی استفانو در سال 1956 نخستین توپ طلای تاریخ را برای رئال به ارمغان آورد. ریمون کوپا نیز در 1958 به عنوان نخستین فرانسوی این جایزه را دریافت کرد.

در سال 1959 دوره موفق رئال در توپ طلا با دومین توپ طلای آلفردو دی استفانو به پایان رسید. رئالی‌ها باید تا تغییر قرن صبر می‌کردند تا دوباره بازیکنی از تیمشان برنده این جایزه شود. لوئیس فیگو در تابستان 2000 از بارسلونا به رئال مادرید پیوست و به عنوان بازیکن رئال، همان سال توپ طلا را دریافت کرد. عمدتاً این جایزه به دلیل عملکردش به عنوان بازیکن بارسلونا بود، بنابراین می‌توان آن را یک جایزه مشترک بین هر دو تیم دانست.

موارد مشابهی مانند فیگو شامل رونالدو نازاریو در 2002 (که در اینتر و رئال مادرید بازی کرد) و فابیو کاناوارو در 2006 (یوونتوس و رئال مادرید) بودند. کریستیانو رونالدو نخستین کسی بود که پس از دی استفانو، این جایزه را به طور کامل به عنوان بازیکن رئال مادرید کسب کرد. او این جایزه را چهار بار به دست آورد و لوکا مودریچ در 2018 جانشین او شد. و در 2022 بنزما.

این مراسم به وقت ایران از ساعت 22:30 برگزار می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.