نگرانی زلنسکی از نیروهای کره شمالی در روسیه/ غرب باید حمایت خود را از کی‌یف افزایش دهد

 ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که اگر نیروهای کره شمالی وارد درگیری شوند، اوکراین مجبور می‌شود با آن‌ها بجنگد.

زلنسکی طی پیامی در شبکه پیام‌رسان تلگرام با بیان اینکه نیروهای کره شمالی احتمالاً همین روزها وارد میدان جنگ اوکراین خواهند شد، تاکید کرد: «در صورت ورود نیروهای نظامی کره شمالی به جنگ مجبور هستیم با آنها بجنگیم.»

وی افزود: «زمانی که این اتفاق رخ دهد، کاهش حمایت متحدان غربی اوکراین از کی‌یف موجب تقویت پوتین خواهد شد.»

زلنسکی همچنین از متحدان غربی‌اش خواست تا فشار بر روسیه را افزایش دهند و گفت که او انتظار حمایت بیشتری دارد.

اوایل این هفته، زلنسکی گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد نیروهای نظامی کره شمالی اواخر ماه جاری وارد میدان جنگ خواهند شد.

سرویس اطلاعات کره جنوبی (NIS) هفته گذشته اعلام کرد که کره شمالی در حال آماده شدن برای اعزام هزاران نیروی نظامی به روسیه برای حمایت از ارتش این کشور در مقابل اوکراین است.

آمریکا و ناتو نیز طی بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که مدارکی از حضور نیروهای کره شمالی در روسیه دارند.

جان کربی سخنگوی کاخ سفید طی سخنانی گفت که کشورش معتقد است کره شمالی حداقل سه هزار سرباز برای آموزش نظامی به شرق روسیه اعزام کرده است.

همزمان یون سوک یول رئیس‌جمهور کره‌جنوبی روز پنجشنبه گفت که کشورش در برابر استقرار نیروهای کره‌شمالی در روسیه که به‌عنوان چالشی که امنیت جهانی را تهدید می‌کند، بیکار نخواهد ماند و سئول با انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به قبل، امکان ارسال سلاح به اوکراین را در نظر خواهد گرفت.

خبر مرتبط
زلنسکی از خجالت گوترش درآمد/ اجازه سفر به کی‌یف صادر نشد

پس از آنکه دبیرکل سازمان ملل هفته گذشته برای شرکت در نشست بریکس به روسیه سفر کرد، رئیس‌جمهور اوکراین مانع سفر او به کشورش شد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفته است اقدامات پیونگ یانگ نگرانی عمیقی را به عنوان تشدید جدی درگیری ها ایجاد کرده که نه تنها در اروپا تأثیر خواهد داشت بلکه بر روی دیگر مناطق نظیر هند و اقیانوس آرام نیز تأثیر خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.