جزئیات عملیات فریب ایران/ بدل برخی از اهداف مورد حمله قرار گرفت

محمد مرندی کارشناس مسائل بین الملل درباره تعدی رژیم صهیونی به آسمان کشورمان گفت: بلینکن یازده بار به منطقه سفر کرده و جز حمایت از اسرائیل دستاورد دیگری نداشته است. اتفاقی که دو شب پیش شاهد آن بودیم تجاوز جدیدی بود نه یک واکنش، زیرا حملات را اسرائیل شروع کرده است. 

وی ادامه داد: گذشته از اینکه پیشتر حملات سایبری علیه برنامه هسته‌ای کشورمان داشتند و برخی از دانشمندان ما را به شهادت رساندند و در سوریه هم افسران ما که علیه داعش مبارزه می‌کردند را به شهادت رساندند، بعد از حوادث اخیر هم شاهد بودیم که شروع اتفاقات با تجاوز آنها به سفارت ایران اتفاق افتاد که ایران پاسخ داد و بعد هم شاهد جنایت ترور شهید هنیه از جانب آن‌ها بودیم؛ بنابراین حمله دو شب پیش واکنش نبود و یک تجاوز جدید بود.

خبر مرتبط
جلسه شورای امنیت در پی حمله اسرائیل به ایران

روز گذشته سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران شده بود.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: به نظر می‌رسد که پدافند هوایی ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی بسیار خوب عمل کردند که توانستند عملیات فریب انجام دهند تا بدل برخی از اهداف مورد حمله قرار بگیرد. به هرحال نتیجه دلخواه رژیم انجام نشد و قطعا ایران اسرائیل را تنبیه خواهد کرد، زیرا تعدی به حاکمیت ملی کشور بود. 

وی ادامه داد: اگر ایران واکنش نشان ندهد این جسارت تکرار می‌شود، به هرحال هدف ایران این است که اسرائیل بداند ادامه جسارات به نفعش نیست و سطح واکنش در این حد خواهد بود.

مرندی افزود: حتما واکنش ایران قاطع خواهد بود، اما درباره زمانش باید موضوع به مسئولان سپرده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.