طعم‌دهنده‌های وارداتی با رنگ و بوی تروریسم

علی‌محمد لطیفی روز پنجشنبه در همایش ملی «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در زمینه امنیت غذایی و بحران جمعیت در سالن همایش اداره کل حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با اشاره به اینکه فناوری تراریخته فقط در حوزه گیاهان نیست بلکه در زمینه‌های مختلف می‌تواند ایجاد شود، تاکید کرد: جامعه باید به این باور برسد دشمنان از هیچ دسیسه و ترفندی برای ضربه به کشور کم نمی‌گذارند.

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: مهندسی حشرات وحشی و اهلی برای دستکاری ژنتیک و تبدیل آنها به سلاح زیستی و انقراض ژنتیکی، از جمله مباحث جنگ زیستی است.

خطر طعم‌دهنده‌های وارداتی

وی بیان کرد: خرابکاری، تقلب و تروریسم از مخاطرات و تهدیدهای امنیت غذایی به شمار می‌رود و طعم‌دهنده‌های وارداتی در زمره این مخاطرات محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: حلال و پاکیزه بودن ۲ مولفه مهم از دیدگاه اسلام در تامین امنیت غذایی و مقابله با جنگ زیستی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) اظهار کرد: بخشی از امنیت غذایی در جنگ زیستی مورد تهدید است و باید هوشیارانه عمل کرد و تروریسم ترکیبی از خطرناک‌ترین تروریسم‌هاست که دشمن از این ترفند بهره می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه غفلت عامل تهدید زیستی است، گفت: ۶۰ درصد خودکفایی در تامین امنیت غذایی در کشور در برنامه هفتم توسعه هدفگذاری شد و خودکفایی در تامین ۱۰۰ درصدی موادغذایی در دستور کار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.