3 عامل موثر بر نوسان قیمت سکه کدامند؟

بازار طلا و سکه در حالی معاملات آخرین روز کاری هفته را آغاز خواهد کرد که در روزهای اخیر شاهد نوسانات محسوس قیمت طلای آبشده و سکه امامی متاثر از روند صعودی قیمت «دلار»، «اونس طلا» و «تقاضای داخلی» بوده است؛ روندی که به عقیده معامله گران زمینه ساز ورود بازار به وضعیت اشباع خرید شده است.

قیمت اونس طلا در روز چهارشنبه معاملات را در ۲۷۴۹ دلار آغاز شد و با در پیش گرفتن مسیر صعودی به ۲۷۵۸ دلار رسید. این فلز گرانبها در پایان روز با تغییر روند نزولی شد و در نهایت ۲۷۲۰ دلار قیمت خورد.

طلای آبشده هم به تبعیت از روند صعود قیمت دلار و انس طلا، روز گذشته در ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بازگشایی کرد و با افزایش تقاضا و جذب خریداران، ۱۹ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان قیمت خورد. فعالان بازار معتقدند این صعود قابل توجه نشان‌دهنده تمایل بازار به خرید بیشتر طلا در روزهای اخیر است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به چهار میلیون و ۵۷۹ هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در روز چهارشنبه ابتدا با در پیش گرفتن روند صعودی، به ۵۶ میلیون تومان رسید که نشان‌ از ورود تقاضای جدید به بازار داشت. این رشد قابل توجه، سطح ۵۶ میلیون تومان را به‌عنوان یک مقاومت قوی در بازار نشان داد، اما در ادامه، عدم توانایی در حفظ این سطح منجر به کاهش قیمت شد و در نهایت سکه امامی به ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. این افت نشان‌دهنده آن است که بازار هنوز با فشار فروش مواجه است و معامله‌گران در محدوده‌های بالاتر تمایل به فروش دارند. حباب سکه هم با افت سه درصدی به ۲۵ درصد رسید که براساس آن نزدیک به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از قیمت سکه بازار حباب است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت طلا به مرز کلیدی رسید/ نوسان قیمت سکه در سایه 3 عامل مهم؛ بازگشت خریداران به بازار؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳ آبان 1403» بخوانید. 

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.