اعلام حمایت مادورو از فلسطین در حاشیه اجلاس بریکس

مادورو در حاشیه نشست بریکس در کازان روسیه تاکید کرد: مساله فلسطین، مساله ونزوئلا است.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا هفته گذشته نیز در یک برنامه تلویزیونی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «هیولا»یی خواند که توسط آمریکا و اتحادیه اروپا برای ارتکاب جنایت‌ها علیه فلسطین و لبنان ساخته شده است.

خبر مرتبط
حمله مادورو به ایلان ماسک/ یک میلیارد دلار برای کودتا در ونزوئلا خرج کرد

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکا و مالک شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) حداقل یک میلیارد دلار برای انجام کودتا در ونزوئلا و سرنگونی دولت هزینه کرده است.

مادورو گفت: حتی هیتلر جرات نکرد کاری را انجام دهد که هیولای نتانیاهو، هیولای ساخته امپراتوری آمریکا و غرب، با یک نسل‌کشی مستقیم انجام داد.

مادورو اطمینان داد که این یک «جنگ نابودی» توسط اسرائیل علیه مردم فلسطین و لبنان است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا افزود: نتانیاهو هنوز این جسارت را دارد به دبیرکل سازمان ملل [آنتونیو گوترش] دستور دهد، به سازمان ملل دستور دهد تا نیروهای حافظ صلح که با قطعنامه قانونی شورای امنیت سازمان ملل در جنوب لبنان هستند، خارج شوند.

خبر مرتبط
مادورو: نتانیاهو با هیتلر قابل مقایسه نیست

رئیس جمهور ونزوئلا با انتقاد شدید از جنایت‌های رژیم اسرائیل در فلسطین و لبنان، گفت که نتانیاهو کارهایی را می‌کند که هیتلر جسارت آن را نداشت.

اوایل مهر ماه گذشته نیز، «نیکلاس مادورو» تصریح کرد: آمریکا در حال تهیه سلاح است تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بتواند برای تسلط بر کل منطقه و منابع انرژی، کارزار تجاوزکارانه انجام دهد.

مادورو به وجود «پروژه سلطه و استعمار بر جهان عرب مسلمان و خاورمیانه برای کنترل منابع انرژی» اشاره کرد و گفت: پشت این تهاجم علیه فلسطین، سوریه، تهدیدها علیه ایران، عراق، حملات جنایتکارانه به یمن و تلاش برای تسخیر خاک مردم عرب در لبنان چیست؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.