قیمت دلار به مرز مهم رسید

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و ارز در حالی معاملات امروز را سپری کرد که قیمت‌ها به مانند روز گذشته نوسان مثبت به ثبت رساندند و بازار سکه افزایش بیشتری در مقایسه با بازار طلا تجربه کرد؛ روندی که به عقیده معامله‌گران ناشی از حالت اجاره در بازار و افزایش تقاضای نقدی است و زمینه‌ ورود بازار به نقطه اشباع خرید را فراهم کرده است.

همچنین نوسانات اونس طلا در بازار جهانی نقش مهمی بر صعود قیمت طلا و سکه در بازار داخلی داشت. قیمت اونس طلا امروز معاملات را در ۲۷۴۹ دلار بازگشایی کرد و سپس به ۲۷۵۸ دلار رسید تا شاهد ثبت رکورد جدیدی برای اونس طلا باشیم. تکنیکالیست‌ها با توجه به بازگشایی قیمت اونس طلا در ۲۷۴۹ دلار و افزایش آن تا ۲۷۵۸ دلار، معتقدند سطح قیمتی یاد شده مقاومت قوی برای این فلز گرانبها دارد و اگر قیمت بتواند این سطح را شکسته و بالای ۲۷۵۸ دلار تثبیت دهد،‌ افزایش قیمت بیشتر محتمل است.

با این حال، قیمت طلای آبشده هم امروز در ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بازگشایی کرد و با در پیش گرفتن روند صعودی تا ۱۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان افزایش یافت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز چهار میلیون و ۵۷۹ هزار تومان نرخ‌گذاری شد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی، حرکت قیمت طلای آبشده در محدوده ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تا ۱۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نشان‌دهنده روند صعودی قوی در بازار است و اگر قیمت بتواند سطح ۱۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان را شکسته و بالای آن تثبیت دهد، هدف بعدی کانال ۲۰ میلیون تومان خواهد بود. از سوی دیگر، اگر قیمت طلای آبشده نتواند از ۱۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عبور کند و دوباره به سمت پایین بازگردد، حمایت‌های مهم در سطح ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سپس ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار نیما به مرز مهم رسید؛‌ طلا رکورد زد/ اشباع خرید در بازار طلا» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.