نوسان قیمت طلا همسو با دلار/ قیمت سکه کاهشی خواهد ماند؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در اولین روز آبان شاهد حرکت معکوس طلا و سکه بود؛ روندی که در پی آن طلای آبشده در کانال جدید نوسان داد و سکه امامی به کانال کاهشی عقب نشینی کرد. معامله‌گران معتقدند «حباب بالای سکه» و  خبر «ضرب سکه توسط بانک مرکزی» نقش مهمی در افت قیمت این فلز گرانبهای داخلی ایفا کرد.

تحلیلگران بازارهای مالی بر این باورند که با اجرای سریع عرضه سکه، حباب سکه قابل کنترل است. با این حال، برخی منتقدان معتقدند بانک مرکزی باید به جای عرضه شمش، سکه را با قیمت بازار ارائه دهد تا ضمن جذب نقدینگی، حباب هم مدیریت شود. با این حال، حباب سکه امامی در روز گذشته بیش از ۴ درصد کاهش یافت و به محدوده ۲۸ درصد رسید. بیشترین کاهش حباب هم به ربع سکه اختصاص داشت که در ۷۶ درصد قرار گرفت.

قیمت سکه امامی هم معاملات روز سه‌شنبه را با ۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آغاز کرد و برخلاف روزهای گذشته، تمایلی به صعود نشان نداد و با عقب نشینی به کانال ۵۴ میلیون تومان، در ۵۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب ۲۹ میلیون تومان و ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی هم کانال ۹ میلیون تومان را از دست داده و حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت سکه پرچمدار اصلاح شد؛ ساز موافق قیمت طلا با دلار/ شرط مهم برای تداوم کاهش قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲ آبان 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.