ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت از خشونت علیه غیرنظامیان در شمال غزه

 واحد مطبوعاتی سازمان جهانی بهداشت در ارتباط با آخرین وضعیت شمال غزه که حملات شدید و محاصره رژیم صهیونیستی در آنجا ادامه دارد، بیانیه‌ای را خطاب به خبرگزاری آناتولی ارسال کرد و نوشت: سازمان بهداشت جهانی از افزایش خشونت و عدم دسترسی غیرنظامیان به نیازهای اولیه در شمال غزه ابراز نگرانی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: افزایش خشونت علیه غیرنظامیان و عدم دسترسی‌ها در شمال غزه نگران‌کننده است. سازمان بهداشت پیرامون تسهیل پایدار ماموریت‌های بشردوستانه، تضمین امنیت برای کارکنان و برقراری آتش‌بس تاکید دارد.

در ادامه بیانیه خاطرنشان شد: از ۵۴ ماموریت سازمان ملل در نیمه اول اکتبر در شمال غزه، تنها یک مورد اجازه انجام گرفت. به دلیل حملات فزاینده اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و اجبار به کوچ که در بیمارستان‌های کمال عدوان، اندونزی و العوده در شمال غزه اتفاق افتاده، نگران امنیت بیماران و کادر پزشکی هستیم.

خبر مرتبط
رایزنی تلفنی السودانی و بن سلمان درباره غزه و لبنان

نخست وزیر عراق و ولیعهد عربستان سعودی درباره تحولات منطقه و تلاش‌ها برای پایان جنگ در غزه و لبنان گفت وگو کردند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین خواستار اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از غیرنظامیان و ارائه خدمات مراقبت‌های پزشکی و درمانی شد و اعلام کرد: در ۱۲ اکتبر آخرین تخلیه از بیمارستان کمال عدوان با هدف کاهش فشار بر منابع محدود بیمارستان انجام شد. با این حال این مرکز همچنان فعال است و روزانه دست‌کم ۵۰ تا ۷۰ بیمار را پذیرش می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.