تازه‌ترین موضع گیری اردوغان درباره بریکس

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه امروز سه شنبه در نشست مسئولین استانی حزب متبوع خود در آنکارا تاکید کرد: خواهان گسترش همکاری با بریکس هستیم.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: ترکیه می خواهد روابط خود را با بریکس گسترش دهد و امیدوار است که اجلاس کازان روند ثمربخشی داشته باشد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حالی که آتشی که اسرائیل در غزه افروخته و اکنون به لبنان می‌برد، روز به روز به مرزهای ما نزدیک می‌شود، در تلاشیم جبهه داخلی خود را تقویت کنیم.

خبر مرتبط
تأکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران

رییس جمهور ترکیه در جریان دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، عزم جدی ترکیه برای تعمیق همکاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد و حمایت خود را از روند گسترش روابط در همه عرصه ها به ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور و رفع برخی موانع موجود ابراز داشت.

وی سپس تاکید کرد: وضعیت خطرناکی که منطقه ما در آن قرار گرفته است، ما سیاستمداران را وادار می‌کند که مسئولانه‌تر و آرام‌تر عمل کنیم.

دستیار رئیس جمهور روسیه دیروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: پوتین ۲۳ اکتبر (چهارشنبه دوم آبان ماه) در کازان با روسای جمهور ایران و ترکیه گفتگوهای دوجانبه ای خواهد داشت. در اجلاس بریکس ۳۶ کشور شرکت می کنند، ۲۲ کشور از این تعداد در بالاترین سطح حضور خواهند داشت، سران ۶ سازمان بین المللی نیز حضور خواهند داشت. پوتین ۲۲ اکتبر با شی جین پینگ (رئیس جمهور چین)، السیسی (رئیس جمهور مصر)، مودی (نخست وزیر هند)، رامافوسا (رئیس جمهور آفریقای جنوبی) و رئیس بانک توسعه جدید گفتگو خواهد کرد. سران شرکت کننده در نشست بریکس پلاس، در مورد امنیت غذایی و حوزه انرژی گفتگو می کنند. اوضاع خاورمیانه (غرب آسیا) مورد توجه ویژه قرار خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.