درخواست زلنسکی از متحدانش:  به مداخله پیونگ‌یانگ «پاسخی قوی» بدهید

رئیس جمهور اوکراین با تکرار ادعای اعزام نیرو از کره شمالی به جبهه جنگ برای کمک به روسیه علیه اوکراین، خواستار «پاسخ قوی» متحدان کی‌یف شد.

زلنسکی مدعی شد: مدارک روشنی داریم مبنی بر اینکه افراد(نیروها) در حال انتقال از کره شمالی به روسیه هستند و این افراد صرفا شامل کارگران صنایع نمی‌شوند بلکه پرسنل نظامی نیز هستند.

وی افزود: باید با این مساله مقابله کنیم. نباید بگذاریم که شیطان رشد کند. ما از متحدان‌مان واکنشی عادی، صادقانه و قوی انتظار داریم. در واقع، کره شمالی کشور دیگری است که به جنگ علیه اوکراین ملحق شده است!

خبر مرتبط
بازتاب اظهارات ترامپ درباره زلنسکی/ مدودف استقبال کرد

نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه از گفته‌های ترامپ درباره مسئولیت رئیس جمهور اوکراین در قبال شروع جنگ میان مسکو و کی‌یف، استقبال کرد.

مقامات اوکراینی با انتشار ویدئویی مدعی شدند که نیروهای کره شمالی در صف در یک اردوگاه نظامی در شرق دور روسیه در صف دریافت یونیفرم و جلیقه ضد گلوله هستند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی روز جمعه مدعی شد که کره شمالی حدود ۱۲ هزار نیرو در حمایت از روسیه به جبهه جنگ علیه اوکراین اعزام کرده است.

روسیه حضور نیروهای کره شمالی در جنگ را رد کرده و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این اتهامات را «اخبار کذب» خوانده است.

مسکو و پیونگ‌یانگ پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ روابط نزدیک‌تری را برقرار و به‌تازگی نیز، توافق همکاری دفاعی امضا کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.