پزشکیان هم منتقد وام ازدواج شد/ گلایه رئیس جمهور از بار سنگین تعهدات روی دوش دولت‌ها+ فیلم

وزارت اقتصاد اعلام کرده در دولت چهاردهم ۱۸۲ درخواست مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی در هیات سرمایه‌گذاری خارجی بررسی و تصویب شده و ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در این مدت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده.

 عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد درباره تاثیر فیلترینگ گفته، فیلترینگ فعالیت‌ها را در فضای مجازی محدود و کند کرده، بنابراین طبیعی است که حل این مساله در اولویت باشد.

مسعود پزشکیان در آیین بیست و هشتمین دوره روز ملی صادرات دلیل ناتراز شدن بانک‌ها را مصوباتی دانسته که در مجلس تصمیم گرفته شده و توضیح داده تعهداتی که مجلس به گردن دولت‌ها گذاشته با واقعیت همخوانی ندارد.

آخرین آمارهای بانک مرکزی گویای این است که رشد نقدینگی در شهریور امسال کاهش یافته و به ۲۷.۸ درصد رسیده.

بررسی عملکرد منابع و مصارف عمومی در چهارماهه ابتدایی امسال که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شده، نشان می‌دهد منابع محقق شده در این مدت ۷۷ درصد از رقم مصوب بوده. عملکرد منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها در تبصره «۸» قانون بودجه هم حاکی از تحقق ۵۵ درصدی از منابع مصوب بوده و پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ همت کسری داشته باشد.

تسنیم گزارش داده که برای تامین کسری ۲۱۲ هزار میلیارد تومانی منابع هدفمندسازی یارانه‌ها استقراض شده. 

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در صفحه شخصیش در شبکه اجتماعی ایکس نوشته رویکرد مثبت ریاست قوه قضاییه به حل و فصل موضوعات، این امید را ایجاد می‌کند که موضوع پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی هم حل شود. 

سخنگوی دولت از انتخاب چهار استاندار در جلسه هیات دولت خبر داده و گفته: محمدصادق معتمدیان، اکبر بهنام جو، محمدرضا موالی‌زاده و سید سعید شاهرخی به ترتیب به عنوان استانداران تهران، قم، خوزستان و لرستان انتخاب شدند. 

عباس عراقچی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه هر گونه حمله از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ مناسب مواجه می‌شود، اعلام کرده که ایران اهداف خود را در سرزمین‌های اشغالی شناسایی کرده.

یک کانال تلگرامی با نام «میدل ایست اسپکتیتور» روز جمعه مدعی شده اسنادی را از منبعی در جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تدارک اسرائیل برای حمله به ایران دریافت کرده. به دنبال این ادعا، سه منبع آگاه به سی‌ان‌ان خبر داده‌اند که ایالات متحده در حال تحقیق در مورد افشای اسناد محرمانه در مورد برنامه‌های اسرائیل برای حمله علیه ایران است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.