سامانه بارشی به تهران نزدیک شد/ پایتخت یخ می‌زند

برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان تهران، طی پنج روز آینده آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از فردا تا پنجشنبه (۳۰ مهر تا  ۳ آبان) با گذر موج نفوذ و گسترش توده هوای سرد و فعالیت سامانه بارشی به خصوص طی روز چهارشنبه (۲ آبان) کاهش محسوس دما، افزایش ابر، گاهی بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

عمده بارش در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۳۰ مهر و یک آبان) در دامنه‌ها و ارتفاعات و روز چهارشنبه تا پنج شنبه در سطح استان به ویژه نیمه شمالی مورد انتظار است.

همچنین از امروز تا چهارشنبه (۲۹ مهر تا ۲ آبان) در پاره‌ای از نقاط به ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، احتمال انتقال گرد و خاک از استان‌های مجاور و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۳۰ مهر) صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (یک آبان) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش با شدید و احتمال گرد و خاک  با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.