رایزنی عراقچی و فیدان + عکس

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در سومین اجلاس چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای موسوم به گروه ۳+۳ و نیز رایزنی دوجانبه با مقامات ترکیه راجع به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به ترکیه سفر کرده است، روز شنبه با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار عراقچی با تاکید بر اهمیت افزایش همگرایی و مراودات اقتصادی و تجاری میان ترکیه و ایران به عنوان ۲ کشور مهم منطقه و ۲ قدرت موثر جهان اسلام، از آمادگی ایران برای فعال‌کردن شورای عالی همکاری‌های ۲ کشور خبر داد و این گام را تحولی مهم در روند تقویت روزافزون روابط بین ۲ ملت توصیف کرد.

63215579

عراقچی حوزه تجارت، اقتصاد، صنعت، کشاورزی، گردشگری، انرژی و همکاری‌های علمی و دانشگاهی را از جمله عرصه‌هایی دانست که امکان توسعه بیش از پیش همکاری‌های ۲ کشور در مورد آن‌ها وجود دارد. وی همچنین بر ضرورت توجه بیشتر به استفاده از ظرفیت استان‌ها و نواحی مرزی ۲ کشور برای افزایش مراودات اقتصادی بین مردمان ۲ کشور میان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به ادامه جنایات و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی، بر مسئولیت مشترک کشورهای اسلامی و همه کشورهای منطقه برای توقف نسل‌کشی و تجاوزات در غزه و لبنان و گسترش دامنه تعرضات نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر به سایر کشورهای منطقه تاکید کرد. وی همچنین با فاجعه‌بار توصیف کردن شرایط انسانی در غزه و لبنان، خواستار بسیج ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم و آواره شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.