ناوگان تاکسیرانی تهران با این تاکسی‌ها شارژ شد

شادی مالکی روز شنبه اظهار کرد: علاوه بر این خطوط تاکسیرانی توسط سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز بازنگری شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همچنین از هوشمند سازی نظارت بر تاکسی‌های شهر تهران خبر داد و افزود: با تدابیر شهردار تهران، موضوع هوشمندسازی به صورت جدی پیگیری شده و بزودی نظارت بر تاکسی‌های پایتخت هوشمندسازی می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی کنترل هوشمند تاکسی‌ها در سامانه شهرزاد ادامه داد: تاکسی‌های خطی ظرف چند هفته آینده در این سامانه ثبت می‌شوند و در این سامانه مشابه تاکسی‌های اینترنتی فعالیت خواهند کرد و در گام بعدی تاکسی‌های گردشی ثبت خواهند شد و بصورت سیستم هوشمند و نظارت بر خط عمل خواهند کرد.

به گفته وی، در این سامانه هم مسافر و هم مدیریت شهری بر عملکرد تاکسی‌های پایتخت نظارت خواهند شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی شهر تهران تاکید کرد: با این روش پرداخت کرایه بصورت آنلاین انجام می‌شود و مسافر قادر است با اسکن بارکد مخصوص مبلغ کرایه را پرداخت کند.

مالکی درباره استفاده از تاکسی متر در تاکسی‌های پایتخت توضیح داد: هم اینک بسیاری از تاکسی‌های پایتخت از تاکسی متر استفاده نمی‌کنند به همین منظور تاکسیرانی شهر تهران بدنبال هوشمندسازی است.

وی با بیان اینکه در تهران ۸۰ هزار تاکسی فعالیت می‌کنند و نزدیک به ۳/۵ میلیون سفر در روز توسط تاکسی‌های پایتخت انجام می‌شود، گفت: سهم ۱۸ درصدی جابجایی مسافران و خدمات حمل و نقلی توسط تاکسی‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته وی، با توجه به تعداد بالای تاکسی‌های پایتخت دیگر روش‌های قدیمی رصد در سطح شهر امکان پذیر نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.