آغاز فعالیت جنبش مخالف هریس در ایالتهای مهم/ تلاش برای حمایت از نامزد حزب سبز

این گروه که با نام «هریس را رها کنید» فعالیت می‌کند، روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که فعالیت خود را در ایالات مهم انتخاباتی آغاز می‌کند. این گروه همچنین تلاش گسترده‌ای برای کاهش رای به هریس و هدایت رای دهندگان به سمت جیل استاین نامزد حزب سبز که از این جنبش حمایت کرده، آغاز کرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز گزارش داد، حسن عبدالسلام سخنگوی این گروه گفت که حامیان این گروه نمی‌توانند از هریس حمایت کنند، زیرا با جدیت برای برقراری آتش بس دائمی در غزه فشار نیاورده و ایده تحریم کامل تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را رد کرده است.

سخنگوی گروه «هریس را رها کنید»، گفت که هریس برای جذب رای دهندگان مسلمان و عرب - آمریکایی آتش بس را تبلیغ می‌کند، در حالی که برای متوقف کردن بحران انسانی در غزه کاری انجام نمی‌دهد.

عبدالسلام گفت که هدف این گروه تضمین از شکست هریس در ایالت‌های مهم از نظر انتخاباتی است.

رای دهندگان مسلمان همراه با ترقی خواهان جوان که رژیم صهیونیستی را عامل درگیری می‌دانند می‌توانند برای هریس در ایالت‌های انتخاباتی مشکل ایجاد کنند.

در سال ۲۰۲۰، سرنوشت انتخابات در ویسکانسین تنها با ۲۰ هزار رای تعیین شد و طبق داده‌های سرشماری، تقریباً ۴۰ هزار رای دهنده مسلمان در آن زندگی می‌کنند. داده‌های جمع آوری نظرسنجی به نام «فایو ثرتی ایت» نشان داد که هریس و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ویسکانسین با هم برابر هستند.

طبق نظرسنجی دانشگاه مارکت، در میان رای دهندگان مسلمان در ویسکانسین، هریس از استاین عقب است. استاین بارها قول داده است که به «جنگ نسل کشی» در غزه پایان خواهد داد. استاین ۴۴ درصد از حمایت مسلمانان را در اختیار دارد، در حالی که این رقم برای هریس تنها ۳۹ درصد و برای ترامپ ۸ درصد است.

مسلمانان سراسر آمریکا به مدت چهار سال با ۸۶ درصد آرا از بایدن حمایت کردند. این حمایت برای ترامپ تنها ۶ درصد بود.

طبق نظرسنجی موسسه عرب آمریکایی، ترامپ و هریس در نظرسنجی‌های ملی در میان آمریکایی‌های عرب تقریباً برابر هستند و به ترتیب ۴۲ و ۴۱ درصد حمایت کسب کرده‌اند. در میان افرادی که احتمالا در انتخابات شرکت کنند، حمایت از ترامپ ۴۶ درصد و حمایت از هریس ۴۲ درصد است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این ترامپ است که از ناامیدی و خشم جامعه عرب از شکست دولت بایدن در مهار جنگ در غزه بهره می‌برد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.